گروگان معیشت مردم توسط دلالان!

هورنیوز – حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱، با تاکید بر برخورد قاطع و بدون اغماض با دلالان و واسطه‌ها، از دستگاه قضایی خواست در دفاع از حقوق عامه که معیشت جزیی از آن است با عوامل گرانی‌های افسار گسیخته که بازار را به شدت ملتهب و مردم را به دردسر انداخته است برخورد کند.

 

او می‌گوید: برخورد دستگاه قضایی و دادستانی با گرانفروشان باید شدید، پشیمان‌کننده و درس عبرتی برای متخلفان باشد.

 

خطیب جمعه اهواز ادامه داد: البته نظارت بر بازار وظیفه دستگاه‌های اجرایی همچون صمت و تعزیرات است، ولی در کنار آن مردم هم باید همراهی کنند و گرانفروشان و محتکران را معرفی کنند.

 

موسوی فرد عنوان کرد: گرانی‌های اخیر به هرج و مرج در جامعه دامن زده و مردم این مساله را نمی‌پذیرند و این مساله باعث نارضایتی عموم مردم شده است.

 

او گفت: برای کنترل بازار و مهار گرانی‌های بی رویه و غیرمنطقی باید از نیرو‌های بسیج و مردم کمک گرفت.

 

موسوی فرد از دادستان‌ها خواست در دفاع از حقوق عامه و معیشت مردم، به گرانی‌ها ورود و با متخلفان قاطعانه برخورد کنند.

 

امام جمعه اهواز با انتقاد از کسانی که اقتصاد و گرانی‌های اخیر را به افزایش قیمت دلار گره می‌زنند گفت: نقش دلار در اقتصاد کشور ۲۰ درصد است و باید پذیرفت که بسیاری از نیازمندی‌های اساسی مردم ارتباطی با دلار ندارد.

 

این مقام مسول گفت: حتی در کشور‌های غربی و اروپایی گرانی است، ولی افسارگسیخته نیست، ولی در کشور ما گرانی از هیچ منطق اقتصادی تبعیت نمی‌کند.

 

امام جمعه اهواز با محکومیت شدید اهانت هتاکانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه ساحت مقدس مرجعیت و ولایت گفت: دولت فرانسه یک عامل است و غرب عقبه این اقدام سخیف و شنیع است.

 

نماینده، ولی فقیه در خوزستان می گوید: هیچ پیامبری برانگیخته نشده مگر اینکه مورد استهزا و تمسخر افراد نادان و معاند قرار گرفته است بنابراین این اهانت نشانه نادانی و جهالت تمدن غرب در مواجهه با نورانیت اسلام است.

 

موسوی فرد از دستگاه دیپلماسی کشور خواست اقدامات حقوقی و قضایی علیه دولت فرانسه و نشریه هتاک شارلی ابدو انجام دهد تا هزینه این اقدام ضداسلامی را پرداخت کنند.

 

امام جمعه اهواز جهاد تبیین را فریضه‌ای عینی و فوری برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها بیان کرد و گفت: اگر جهاد تبیین نباشد بسیاری از جوانان ما به خطا می‌روند، چون ممکن است بسیاری از حوادث دهه‌های اخیر کشور آگاهی نداشته نباشند.

https://hoorkhabar.ir/709877کپی شد!
36
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.