پیشرفت چشمگیر در تشخیص چندثانیه ای سرطان

هورنیوز – سرطان آندومتر چهارمین سرطان شایع در بین زنان است و سالانه ۹۰۰۰ نفر در انگلیس به آن مبتلا می‌شوند. اما با انجام نمونه‌برداری مشخص می‌شود که تنها ۱۰٪ از افراد دارای علائم مشکوک، مبتلا به سرطان هستند.

 

اکنون دانشمندان امپریال کالج لندن کشف کرده‌اند که iKnife، که در حال حاضر برای درمان سرطان‌های سینه و مغز استفاده می‌شود، می‌تواند با دقتی بالا وجود سرطان آندومتر را تشخیص دهد.

 

تیم محققان در مجله Cancers نوشتند:« iKnife سرطان آندومتر را با دقتی بالا و در عرض چند ثانیه تشخیص می‌دهد. دقت این وسیله ۸۹٪ است و می‌تواند زمان انتظار زنان برای تشخیص هیستوپاتولوژیک را کاهش دهد. همچنین سایر یافته‌های ارائه شده در این مطالعه می‌تواند روشی نوین برای تشخیص بیماری را پیش روی ما قرار دهد.»

 

زمانی که نمونه برداری از رحم انجام می‌شود، iKnife با استفاده از جریان‌های الکتریکی و تحلیل دود حاصل از تبخیر بافت بیوپسی(نمونه برداری شده)، تشخیص می‌دهد که کدام بافت سالم و کدام بافت سرطانی است.

 

محققان برای درستی تشخیص این وسیله، جواب آزمایش‌های انجام شده بر روی ۱۵۰ زن مشکوک به سرطان رحم توسط iKnife را با جوابهای آزمایش آنها از روش‌های فعلی، مقایسه کردند و دریافتند که این وسیله در تشخیص سرطان بسیار کارآمد است. این تیم قصد دارد تا با راه‌اندازی یک کارآزمایی بالینی بزرگ، به کاربردهای گسترده‌تر این وسیله تشخیصی جدید پی ببرد.

 

آتنا لامنیوس، مدیر اجرایی موسسه خیریه Eve Appeal که هزینه مالی این تحقیقات را تامین کرده است، گفت: «انتظار برای نتایج آزمایشات بسیار استرس‌زا است، خصوصا اگر این آزمایشات برای تشخیص سرطان باشد. وقتی که یک بیمار کلمه «C» را می‌شنود، حتی اگر این کلمه به احتمال وجود سرطان اشاره داشته باشد، انتظار برای دریافت جواب آزمایش منفی می‌تواند بسیار کشنده باشد.»

https://hoorkhabar.ir/709789کپی شد!
160
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.