پیشنهاد‌های ترغیب کننده برای طرح مسکن ملی استقبال بخش خصوصی را به همراه دارد

هورنیوز – فرشید پورحاجت گفت: بخش خصوصی در حال حاضر تمایل چندانی برای ورود به طرح نهضت ملی مسکن ندارد، ولی اگر شرایط مساعد شود حتما در این حوزه ورود خواهد کرد.

 

او افزود: بخش خصوصی هم توان، هم بضاعت و هم تخصص ورود به پروژه‌های مسکن ملی را دارد، اما تاکنون وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای برای ورود بخش خصوصی نداشته است و فقط در تلاش است تا با برنامه‌های دستوری این پروژه را پیش ببرند.

 

به گفته پور حاجت برای مثال دولت و وزارت راه و شهرسازی باید قیمت‌هایی را که برای ساخت و اجرای طرح مسکن ملی مطرح می‌کنند با ساختار تولید کشور همخوانی داشته باشد تا بخش خصوصی برای ورود به این حوزه ترغیب شود.

 

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان خوزستان با بیان اینکه بخش خصوصی استقبال می‌کند تا در فضایی شفاف میدان‌دار تولید مسکن کشور باشد، ادامه داد: پیش از این صحبت‌هایی برای مشارکت بخش خصوصی در طرح ساخت مسکن‌های ملی از سوی دولت مطرح شد، اما به دلیل اینکه این پیشنهادات از نظر مالی مناسب نبود بخش خصوصی به این حوزه ورود نکرد.

 

این مقام مسئول یادآور شد که در حال حاضر به نظر می‌آید تنها راه‌حل دولت برای ساخت طرح مسکن ملی مهیا کردن شرایط مناسب برای ورود بخش خصوصی به این طرح است تا شاهد رقم خوردن وضعیت بهتری در ساخت واحد‌های مسکونی آن به منظور حل مشکل خانه‌دار شدن مردم در کشور باشیم.

 

فرشید پورحاجت معتقد است با ورود بخش خصوصی به این طرح قطعا بحث کمبود منابع مالی برای اجرای آن حل خواهد شد و از این رو می‌توان شاهد تحقق شعار‌هایی بود که از ابتدای شکل گیری دولت در بحث ساخت مسکن مطرح شده است.

https://hoorkhabar.ir/709786کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.