مراجعه بیش از ۶۰۰ خوزستانی به مراکز درمانی

هورنیوز – دکتر حبیب حی‌ بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، امروز (۱۲ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی آلودگی هوا، ۶۰۲ بیمار با مشکلات تنفسی غیرعفونی و قلبی به بخش اورژانس‌ بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سطح استان خوزستان مراجعه کردند که از این تعداد ۸۰ نفر بستری و ۵۲۲ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

 

او آلودگی هوا را سبب آسیب‌پذیرتر شدن سیستم تنفسی دانست و افزود: در زمان آلودگی هوا، ماندن در خانه برای افراد دارای بیماری‌های خاص به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی حاد و کسانی که آسم دارند، ضروری است و در صورت امکان از تردد در فضای باز پرهیز کنند.

 

لازم به توضیح است بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای کلانشهر اهواز در ساعت ۹ صبح امروز به ۱۳۵ رسید. این شاخص نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس می‌باشد که براساس آن افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

همچنین به علت آلودگی هوا، فعالیت مدارس در شهرستان‌های اهواز، ماهشهر، باوی و کارون و شهر بندر امام خمینی امروز به صورت غیر حضوری و مجازی انجام می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/709663کپی شد!
105
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.