کشف ۴۰۰ قبضه اسلحه و ۸۰ هزار نوع فشنگ در خوزستان

هورنیوز – سردار احمد علی گودرزی پیش از ظهر امروز یکشنبه ضمن بازدید از هنگ مرزی خرمشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته مرزبانان در هورالعظیم و منطقه عمومی خرمشهر در نقطه صفر مرزی در عملیات‌های گسترده موفق به کشف دو محموله قاچاق سلاح شدند.

 

فرمانده مرزبانی کشور خبر داد: در کشفیات شب گذشته ۳۳ هزار گلوله انواع سلاح جنگی از نوع m ۱۶، کلت کمری و کلاشینکف کشف شد و یکی از قاچاقچیان به هلاکت رسید.

 

سردار گودرزی افزود: در عملیات هوشمندانه‌ای ۲۳ هزار ۷۷۳ فشنگ جنگی و یک قبضه کلت از شناوری در آبراه اروند کشف و ضبط شد.

 

وی ادامه داد: مأموران مرزبانی این محموله قاچاق را از شناورهای صیادی در آبراه اروند کشف و توقیف کردند و در این رابطه ۲ قاچاقچی نیز دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل دستگاه قضا شدند.

 

فرمانده مرزبانی کشور بیان کرد: اعضای ۱۹ باند قاچاق مهمات و سلاح هم در هورالعظیم با هوشیاری مرزبانان دستگیر و منهدم شده‌اند؛ این اقدامات مهم با همکاری مرزبانی عراق، سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران محقق شده است.

 

وی تصریح کرد: در ۳ ماهه گذشته ۴۰۰ قبضه اسلحه شامل ۳۳۰ اسلحه کلت کمری و ۸۰ هزار نوع فشنگ در اروند رود و مناطق مختلف مرزی خوزستان کشف و ضبط شده است.

 

سردار گودرزی گفت: با توجه به اتفاقات اخیر عده‌ای هستند که می‌خواهند تنور اغتشاش را گرم کنند و با وارد کردن سلاح‌های قاچاق شرایط کشور را ناامن کنند، مرزبانان این افراد را در نقطه صفر مرزی زمین گیر کردند و ۷ تن از اشرار نیز به هلاکت رسیدند.

 

وی افزود: همکاران ما در چابهار با یک گروه مسلح در بندر جاسک درگیر شده‌اند، ۳ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و ۵۰۰ کیلو انواع مواد مخدر از جمله مخدر صنعتی و سلاح و مهماتی که به دریا انداخته‌اند، کشف و ضبط شده است.

https://hoorkhabar.ir/709499کپی شد!
37