گزارش های «خوزستان جولانگاه نیروهای غیربومی است»، همچنان ادامه دارد!

به گزارش هورنیوز، مطالب متعدد و مختلفی در خصوص حضور پرشمار نیروهای غیربومی از مدیر تا پایین ترین سطح در این استان، توسط رسانه های مطالبه گر خوزستانی در سالهای گذشته مرتباَ منعکس می شود، حتی تا جایی که سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم نیز در اولین سفر خود اعلام کرد بنای استفاده بر نیروی بومی این خطه باشد، که این مهم نه تنها توسط شرکت های صنعتی صورت نپذیرفت، بلکه استاندار نیز خود معاونین، مدیران کل ادارات و… را از این قائده مستثنی کرده و غیربومی گزینی را در خوزستان به حد اعلا رسانده است!

 

در همین زمینه نیز پایگاه خبری تحلیلی رهیاب با مطلبی به گوشه ای از این مهم پرداخته است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

در این گزارش آمده: پس از بررسی های متعدد آزمون های پتروشیمی و پالایشگاه های سطح کشور می توان به این نتیجه رسید که عزمی جدی برای استخدام نیروی بومی در بین مسئولین شهرستان بندرماهشهر وجود ندارد.

 

آخرین مورد قابل بررسی جذب ۳۰۰ نفر در پالایشگاه آبادان از طریق آزمون برای نیروهای بومی آبادان و خرمشهر است، اما در بندرماهشهر چنین نیست‌.

 

اینکه چرا باید شرکت های پتروشیمی منطقه حتی بدون مجوز اداره کار سازمان منطقه ویژه استخدام نیروهای غیربومی را رواج دهند و از سوی دیگر به هیچکس پاسخگو نباشند، یکی از معضلات مهم شهرستان بندرماهشهر است.

 

طبق گفته مسئولین شهرستان بیش از ۱۹ هزار نیروی بیکار در منطقه وجود دارند و این حجم از نیروی بیکار باعث ایجاد معضلات گسترده ای در سطح شهرستان شده اما مسئولین امر تلاشی موثر برای بهبود شرایط نمی کنند‌.

 

این مهم باعث کاهش اعتماد مردم به مسئولین شده، رفتار دوگانه در حرف و عمل مسئولین و وعده های پوچ آن ها مردم را دلسرد کرده است. نتایج جلسات فرمانداری، پیگیری های نماینده و اداره کار سازمان منطقه ویژه موجب رضایت مردم نبوده و نوع استخدام های شهرهای دیگر آرزوی جوانان بومی منطقه شده است.

 

اشتغال همیشه یکی از مهم ترین عوامل رای آوری نمایندگان این منطقه بوده که‌ متاسفانه هر دوره شاهد محقق نشدن آن و پرپر شدن آرزوهای جوانان شهرستان هستیم.

 

وضعیت اسفبار کنونی و کاهش اعتماد مردم به مسئولین یک موضوع ریشه ای بسیار حائز اهمیت است، این کم کاری به وضوح در بین مسئولین قابل رویت بوده و نتیجه آن جز افزایش مصائب، معضلات و مشکلات برای شهرستان بندرماهشهر نخواهد بود.

 

بنظر می رسد مسئولین با دروغ های پیاپی خود در موضوع نحوه ی برگزاری آزمون های استخدامی، در تلاش برای پوشاندن ناکارآمدی خود هستند.

 

مسئولین باید وضعیت مردمی که سال آینده از آنان انتظار آمدن پای صندوق رای را دارند در نظر بگیرند و خواسته حق آنان در استخدام فرزندان این شهر با وجود صنایع پتروشیمی و جذب ماهانه نیروی غیربومی خارج از عرف را در نظر بگیرند.

 

بی شک با چند اقدام پوپولیستی نظر مردم نسبت به مسئولین تغییر نخواهد کرد. دوگانگی رفتار، تبعیض در استخدام نورچشمی ها و شرایط آزمون هایی مغایر با خواسته مردم منطقه، باعث خشم و ناراحتی مردم شریف شهرستان بندرماهشهر شده است.

https://hoorkhabar.ir/709485کپی شد!
50
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.