برای برخورد با نشر اکاذیب نیاز به قانون جدید نداریم/ بگذاریم قوه قضائیه به عنوان یک قوه مستقل کار خود را بکند

هورنیوز – سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با طرح برخی موضوعات از سوی نمایندگان مانند طرحی برای تشدید برخورد با بدحجابی یا طرح برخورد با نشر اکاذیب که می‌تواند منجر به برهم خوردن آرامش جامعه شود، گفت: اینگونه اخبار به جز التهاب و ایجاد تنش بهره‌ای برای کشور ندارند و بهتر است از برخی اظهارنظرها پرهیز شود. از سوی دیگر ما در خیلی از موضوعات قوانین زیادی داریم که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و آن‌ها را به اجرا درآورد و نیازی به طرح و مصوبه جدید وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: اینکه الان بیایم به یکباره ممنوع‌الخروجی را برای برخی اقشار مطرح کنیم یا محرومیت بخشی از جامعه را از خدمات اجتماعی مطرح کنیم، این‌ها راهکار نیست. جامعه ما نیاز به آرامش دارد و این آرامش باید از هر دو طرف تأمین شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: این یعنی کسی که می‌خواهد این آرامش را برهم بزند، باید با او برخورد قانونی شود و همچنین کسی هم که بخواهد با ایجاد یا ترک کردن برخی مسائل و فعلیت‌ها، آرامش جامعه را دچار آسیب کند، باید با او برخورد شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: ما قطعاً نیاز به طرح جدید در حوزه برخورد با نشر اکاذیب نداریم، قوانین موجود می‌توانند کافی باشند. البته در عین حال شاید انگیزه طراحان این طرح این باشد که ما جلوگیری کنیم تا نشر اکاذیب نداشته باشیم. علت هم این است که در این برهه زمانی که فتنه‌‌های مختلف کشور را تهدید می‌کند؛ اشاعه برخی اخبار ناقص و نادرست به اعتماد و باور مردم آسیب می‌رساند و مردم را دچار تشویش می‌کند.

 

وی ادامه داد: اما برای برخورد با این‌ها قانون موجود است و به نظر من قوه قضائیه به اندازه کافی تدابیر لازم را برای این کار دیده است. بگذاریم قوه قضائیه به عنوان یک قوه مستقل که دستش برای برخورد با هرگونه تخلف و جرمی در کشور باز است، کار خود را بکند و نسبت به این مسائل اقدام کند.

 

نماینده مردم اهواز در خصوص«لزوم دقت و توجه افراد برای حفظ آرامش جامعه و در عین آزادی بیان و حق اظهارنظر نمایندگان، به منظور پرهیز از مشوش شدن اذهان عمومی»، گفت: بنده به شخصه معتقدم که ما نمایندگان آزادی بیان داریم ولی آزادی هر نوع بیانی نداریم، اینکه ما هر کلامی را بخواهیم مطرح کرده و به جامعه تزریق کنیم؛ به ویژه افرادی که مسئولیت دارند، شاید چندان صحیح نباشد.

 

وی ادامه داد: صحیح نیست کسی که در یک دستگاهی شاغل است و به قوه‌ای منسوب است، بخواهد هر بیانی را در جامعه داشته باشد. اگر ایده‌ای در ذهن کسی باشد که بخواهد آن را به صورت طرح به مجلس بیاورد، این حق نماینده است اما بیان این مطلب به صورتی که بخواهد آرامش جامعه را برهم بزند، نباید انجام شود.

 

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه در این اوضاع و احوال علیرغم اینکه قوه قضائیه دارد کار خود را انجام می‌دهد و بابت این کارها هم دارد هزینه می‌دهد، ما بیاییم طرح و ایده‌ای که در ذهن داریم و هنوز در مجلس نیست را مطرح کنیم، آسیب به جامعه است. بحث‌هایی از جمله مواردی که اول صحبت اشاره کردم یا اینکه گفته شود نمایندگان یک ییمارستان خصوصی تخصصی دارند، به اعتماد مردم آسیب می‌زند.

 

وی تصریح کرد: این نوع سخنان و حرف‌ها به ضرر کشور و جامعه است و باید از هرگونه بیانی که مصداق دروغ دارد و سنخیتی با واقعیت ندارد و هنوز در مقام فعلیت نیست پرهیز شود.

https://hoorkhabar.ir/709441کپی شد!
78
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.