شادگان شهری با ثروت خدادادی اما، مظلوم

هورنیوز – شادگان یکی از شهرهای  واقع در جنوب ایران است که به “فلاحیه” یا “الدورق” شهرت دارد، اکثر مردم جنوب، شادگان را با نام فلاحیه می‌شناسند. این شهر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری اهواز قرار دارد. وقتی نام شادگان را به زبان می‌آوریم ناخودآگاه در ذهنمان نخل‌های سر به فلک کشیده و تالاب شادگان و ماهی‌های تازه کبابی این شهر تجسم می‌شود. شهری پر از ظرفیت‌های خدادادی و مردمی که محرومیتش دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد و نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان کشوری و استانی است.

 

گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به‌شمار می‌روند. دامداری نیز در این شهرستان رواج داشته و انواع فراورده‌های لبنی و تولیدات دامی مانند لبنیات، پشم و پوست از محصولات دامی این شهرستان است. شادگان بیش از صد محصول محلی دارد.

خرمای شادگان یکی از مرغوب‌ترین خرماهاست که بخش زیادی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود. محصولات نخیلات شادگان خرما صادراتی، سعمران، کبکاب، رطب، و نوعی کلوچه محلی و خوشمزه که در بطن آن معسله است (خرما و سایر ادویه‌های مخصوص)، به عنوان محصولات خوشمزه و سوغاتی‌های شادگان هستند. همچنین انواع ماهی‌های تازه و شیره‌های خرما و ارده از محصولات محلی و شاخص شادگان هستند. صنایع دستی اهالی شادگان بیشتر از حصیر است مثل زیراندازهای حصیری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و انواع سبدهای حصیری و… است.

 

از جاذبه های گردشگری شادگان می توان به تالاب بین المللی شادگان، روستای صراخیه( معروف به روستای آبی ایران) روستای ام الحجار در بخش دارخوین که دارای یکی از بزرگترین ایستگاه های پمپاژ کشور است و روستای صلیحاویه اشاره کرد. دریاچه روستای صلیحاویه بزرگترین دریاچه آب‌شور خوزستان محسوب می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/709259کپی شد!
138
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.