دولت فوراَ قانون جهش تولید مسکن را اجرا کند/ در این حوزه به بحران رسیده ایم

هورنیوز – مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مسکن گفت: در حال حاضر به بحران مسکن رسیده ایم. زمانی خرید و فروش مسکن برای مردم آرزو بود اما اکنون رهن و اجاره مسکن هم برای مردم سخت شده است.

 

وی اظهار کرد: رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در طول یک سال گذشته پنج جلسه شورای عالی مسکن را در بالاترین سطح برگزار کردند و تصمیمات خوبی اتخاذ شد اما متاسفانه قانون مصرح مجلس شورای اسلامی در مورد جهش تولید مسکن اجرا نشده است. به صراحت در قانون تاکید شده است که صندوق ملی زمین و مسکن تشکیل شود و هنوز این صندوق تشکیل نشده است.

 

او تاکید داشت: ۲۵۰ هزار هکتار زمین در اختیار دولت است، زمانی دولت این زمین ها را برای شرح وظایف به وزارتخانه ها داده است اکنون این شرح وظایف تغییر کرده است و از زمین ها رها شده اند یا سوء استفاده گران آن را تصرف کرده اند یا تبدیل به زمین بایر شده اند. قرار بود این زمین ها فروخته شود و به صندوق ملی زمین و مسکن بیاید در کنار این امر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم ۳۰ هزار میلیارد تومان از تبصره ۱۸ به این صندوق اختصاص داده اند که به این تسهیلات کمک کند.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به جای اینکه متن صریح قانون جهش تولید مسکن اجرا شود برخی مسئولان در گفتگوهایی اعلام می کنند مردم خانه ویلایی داشته باشند ما نیز معتقدیم مردم باید خانه خوب داشته باشند اما آنها که این موضوع را مطرح می کنند، توضیح دهند که تکلیف زیرساخت های مسکن مهر بعد از ۱۵ سال چگونه است. مردم دسترسی آسانی به حمل و نقل و سایر موارد ندارند. مسکن خوب با زیرساخت ها حق مردم است و مجلس و دولت در این زمینه مکلف و موظف است.

https://hoorkhabar.ir/709030کپی شد!
34