مسئولین صنایع آب‌بر نزدیک به سواحل خوزستان آب مصرفی خود را تامین کنند

هورنیوز – صادق خلیلیان در نشست کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی استان با اشاره به برنامه‌ اجرایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: برنامه کشت پاییزه را می‌توان با توجه به محورهای اشاره شده سند سازگاری با کم‌آبی در حوزه‌ رودخانه‌های استان متناسب با ابلاغ وزارت جهاد کشارزی به استان انجام شود.

 

خلیلیان با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی پیرامون وضعیت بارندگی‌های پیش رو گفت: امیدواریم که بتوانیم برنامه کشت امسال را نیز مانند سال‌های گذشته به خوبی پشت سر بگذاریم و کشاورزان عزیز استان نیز درآمد خوبی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه صنایع عمده آب‌بر استان مکلف هستند آب مصرفی خود را تأمین کنند، گفت: قرار دادن آب آشامیدنی مردم در اختیار صنایع قابل قبول نیست، در این راستا صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند مکلفند تا آب مورد نیاز مصرفی صنعت خود را از طریق آب دریا تأمین کنند؛ همچنین برخی دیگر از صنایع می‌توانند از پساب فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

 

استاندار خوزستان اظهار داشت: برخی از صنایع برنامه خود را در راستای احداث تأسیسات تسویه فاضلاب ارائه کردند تا آب حاصل از آن برای صنعت و کشاورزی استفاده شود.

 

در این جلسه مباحثی پیرامون سند سازگاری با کم آبی در دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و آّب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان این دستگاه‌ها به بیان برنامه‌های اجرایی خود پرداختند.

 

در این راستا برنامه اجرایی سازمان جهاد کشاورزی متشکل از ۱۰ محور بود که ۵ محور از آن سازه‌ای و ۵ محور باقی‌مانده مرتبط با مسائل فنی و کشت می‌شد.

https://hoorkhabar.ir/708989کپی شد!
94
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.