رهایی ۶۱ محکوم به قصاص در خوزستان

هورنیوز – علیرضا باوی در نشست بررسی و راهکار حل و فصل پرونده‌های قصاص نوجوانان که در کانون اصلاح و تربیت اهواز با حضور مدیرکل زندان‌های استان، بزرگان، سران عشایر، مصلحین و مددجویان برگزار شد، خاستگاه و تشکیل شورای حل اختلاف در کشور را خوزستان دانست و اظهار کرد: به موجب این سنت حسنه که در کشور ترویج داده شد، شورای حل اختلاف به یک نهاد اثرگذار و با اهمیت رسیده که در سایه آن امنیت و آرامش در جامعه گسترش پیدا کرده و این نهاد مردمی در سراسر کشور فراگیر شده است.

 

وی افزود: شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در هفت ماهه امسال موفق شدند با اخذ رضایت از اولیای دم، ۶۱ نفر از محکومین به قصاص را به زندگی بازگردانند و این در حالی است که در کل سال گذشته این رقم ۶۰ نفر بوده است.

 

باوی بر نقش اثرگذار شوراهای حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌های اختلافات و دعاوی مردم تاکید کرد و افزود: شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در کشور رتبه اول از نظر میزان حل و فصل پرونده‌های قصاص را کسب کرده و این موفقیت مرهون تلاش، کوشش و زحمات فراوان اعضای خدوم شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان است که جا دارد از اقدامات جهادگونه و ایثارگرانه همه اعضای شوراهای حل اختلاف که به صورت شبانه‌روزی و بدون هیچ گونه چشم‌داشتی در حل و فصل اختلافات و دعاوی مردم تلاش می‌کنند صمیمانه قدردانی کنم.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نقش بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل مشکلات نوجوانان و جوانان بسیار تاثیرگذار است.

 

وی افزود: آگاه‌سازی و هویت بخشیدن به نوجوانان منجر به کاهش چشمگیر جرائم و پیشگیری از بزه در آنان می‌شود و خانواده و نهادهای علمی و فرهنگی باید وظایف و نقش خود را در این خصوص به‌خوبی ایفا کنند.

 

غلامرضا روشان مدیرکل زندان‌ها و اقدامان تامینی و تربیتی خوزستان نیز در این نشست گفت: برگزاری چنین جلساتی قطعاً و یقیناً نتایج بسیار مطلوبی در حل و فصل پرونده‌های زندانیان به‌خصوص مددجویان نوجوان که به هر دلیلی مرتکب بزه شده‌اند دارد و باید این نشست‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

 

وی افزود: شورای های حل اختلاف ویژه زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری تاثیر چشمگیری و تاکنون زندانیان زیادی به واسطه این نهاد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

 

در ادامه این نشست، بزرگان، سران عشایر و مصلحین حاضر در این نشست به ارائه دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در خصوص حل و فصل مشکلات نوجوانان و پیشگیری از وقوع جرم و بزه در بین آنان پرداختند و همچنین تعدادی از پرونده‌های مددجویان کانون اصلاح و تربیت اهواز جهت ایجاد صلح و سازش بررسی شد.

https://hoorkhabar.ir/708972کپی شد!
29