بدون برنامه ریزی محکوم به شکست هستیم

هورنیوز – سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی شهر اهواز در چهل و سومین نشست معاونین برنامه ریزی کلانشهرهای کشور و مراکز استان ها و همچنین دومین همایش ملی آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری اظهار داشت: محور عدالت طلبی یکی از مسائل جدی است که در شهرها و برنامه ریزی ها کمتر به آن توجه می شود.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: توسعه باید بر محور عدالت باشد. امروز اگر مشکلاتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دیده می شود، ما مدیران شهری باید نگاهی به خود داشته باشیم که آیا نقشی در ایجاد مسائل، مشکلات و چالش های داشتیم؟ و آیا می توانستیم نقشی داشته باشیم که اینگونه چالش ها را نداشته باشیم.

 

در ادامه این همایش رضا امینی شهردار اهواز اظهار داشت: در صورت نداشتن اطلاعات و آمار درست برای برنامه ریزی، محکوم به تصمیم گیری های روزانه هستیم در واقع به جای برنامه ریزی دچار برنامه روزی خواهیم شد.

 

وی گفت: آمار و اطلاعات توصیفی و مکانی لازمه برنامه ریزی با رویکرد نتیجه گرا است.

 

امینی ادامه داد: در مدیریت شهرداری های امروز که به عنوان موجود زنده در حال رشد، تکاپو، زایش و رویش هستند داشتن برنامه یک الزام است و این الزام داشتن چابکی و چالاکی مدیریت و کارکنان شهرداری است و باید تلاش کنیم نقش آمار و اطلاعات صحیح برای تصمیم گیری ها در برنامه ریزی ها برجسته شود.

 

شهردار اهواز گفت: اگر اطلاعات و آمار درستی برای برنامه ریزی نداشته باشیم محکوم به تصمیم گیری های روزانه هستیم در واقع به جای برنامه ریزی دچار برنامه روزی خواهیم شد.

 

وی عنوان کرد: مدیرانی در سطح ملی دعوت شدند که رییس مرکز آمار ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران استانی مرتبط و همچنین مدیران شهرداری دعوت شدند تا از تجارب آنان استفاده شود. لذا با برگزاری نشست های تخصصی در کنار این همایش می توان تبادل تجربه داشت.

 

او افزود: امیدواریم این همایش ها و رویکردها بتوانند کمک کنند انتقال و تبادل تجربه بین شهرداری ها صورت گیرد و نتیجه نهایی این برنامه ریزی ها ارتقاء کیفیت زندگی مردم باشد که قطعا حاصل فرآیند برنامه ریزی همان برنامه است و برنامه باید تهیه شود. برای تغییر، و برای اینکه تغییر شرایط داشته باشیم باید مشکلات را بشناسیم و برای این امر داشتن آمار و اطلاعات بسیار موثر و لازم است.

 

وی خاطرنشان کرد: این همایش قطعا این خروجی را خواهد داشت که اهمیت آمار و برنامه ریزی را بیشتر به مدیران القاء کنند تا با فرآیند برنامه ریزی و محصول برنامه به سمت شهر سرافراز و آباد اهواز برویم.

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

احساس مسئولیت نسبت به رفاه عمومی، عامل ارتقاء فرهنگ عمومی است.

https://hoorkhabar.ir/708921کپی شد!
99
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.