واکسیناسیون کرونا در خوزستان به فراموشی سپرده شده!

هورنیوز – سید محمد علوی پیش از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار جهانی کرونا در برخی کشورها صعودی شده به گونه‌ای که سازمان بهداشت جهانی بروز موج جدید در اواخر پاییز را بعید نمی‌داند.

 

وی افزود: بر اساس گزارش مدیر مرکز بیماری‌های واگیر ایران، در هفته اخیر موارد کرونا سیر صعودی داشته است و ۴ شهر کشور در وضعیت قرمز و تعدادی از شهرها در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان ادامه داد: همچنین این مقام مسئول ضمن هشدار نسبت به موج آنفلوانزا که در حال ایجاد است، به احتمال بروز موج پاییزه کرونا اشاره کرد.

 

علوی با بیان اینکه همچنان وضعیت کرونا در خوزستان پایدار است، گفت: در هفته گذشته موارد بیماری شناسایی شده نسبت به هفته قبل از آن، ۲۷.۵ درصد و موارد بستری ۷۹ درصد کاهش داشته است؛ البته در یک هفته نیز تنها یک مورد فوتی در خوزستان داشته‌ایم.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹ شهر خوزستان در وضعیت زرد و ۲۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و شهر نارنجی یا قرمز نداریم.

 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان تصریح کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان به کمترین حد خود رسیده به گونه‌ای که وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به امر غیر عادی تبدیل شده است.

 

وی افزود: واکسن کرونا هم تقریباً فراموش شده که با توجه به همزمانی کرونا و موج پاییزه آنفلوانزا، این مسئله می‌تواند وضعیت خطرناکی را ایجاد کند.

 

علوی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تکمیل و تزریق واکسیناسیون گفت: پوشش واکسیناسیون در افراد پر خطر یعنی کسانی که بیماری زمینه دارند، زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال و کودکان زیر پنج سال خوب است اما باید این افراد تا نیمه آبان‌ماه واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند، زیرا این افراد در معرض خطر این دو بیماری هستند.

 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: همچنین در خوزستان پوشش نوبت چهارم واکسن کرونا کم است که باید هر چه سریع‌تر مردم نسبت به تکمیل پوشش واکسیناسیون خود اقدام کنند.

https://hoorkhabar.ir/708874کپی شد!
62
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.