شرکت‌های بزرگ در خوزستان مانع توجه به صنایع کوچک شده اند

هورنیوز – علی کرانی با اشاره به یکی از مشکلات صنایع پایین دستی در خوزستان بیان کرد: وجود شرکت های بزرگی همچون نفت در خوزستان مانع توجه به شرکت های کوچک در خوزستان شده و این موضوع باعث شده تا در بحث تامین امکانات و تجهیزات و یا حمایت با مشکلاتی روبه رو شویم.

 

وی گفت: برای کمک و حمایت از صنایع کوچک در خوزستان نیاز است که مدیران صنایع در استان اختیاراتی را از مرکز داشته باشند تا برای حل مشکلات آنها به موقع و آسان تر ورود کنند.

 

کرانی با بیان اینکه یکی از دستگاه هایی که می تواند به کمک صنایع کوچک آید سازمان برنامه و بودجه است،ادامه داد: معمولا صنایع کوچک با مشکلات نقدینگی و زیر ساختی روبه رو هستند که سازمان برنامه و بودجه می تواند با ورود به این مساله مشکل را برطرف کند.

 

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در خوزستان گفت: در خوزستان اقدامات بسیار خوبی در ساخت تجهیرات نفت و حفاری توسط صنایع کوچک انجام گرفته اما برای رونق این صنعت نیاز است که از سوی شرکت‌های بزرگ در خرید تولیدات حمایت شوند.

 

وی افزود: همکاری شرکت های بزرگی همچون نفت برای خرید تجهیزات صنایع کوچک کمک بسیار زیادی می‌کند تا تولید کنندگان تجهیزات همچنان باقی بمانند.

 

در خوزستان ۴۰۰ واحد تولید کننده تجهیزات نفت و گاز فعالیت دارند.

 

پیش از این درخواست ساخت شهرک انرژی در اهواز به منظور تخصصی کردن فعالیت در بخش نفت، گاز و پتروشیمی به وزارت صمت از سوی انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان و شرکت شهرک های صنعتی استان داده شده و نقشه این طرح نیز تهیه شده بود.

 

خوزستان یکی از قطب های انرژی کشور در بخش نفت، گاز و پتروشیمی است.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/708841کپی شد!
56