کانادا ۱۷ فرد از جمله محمد جواد ظریف را تحریم کرد

هورنیوز – دولت کانادا امروز پنجشنبه در راستای سیاست خود برای حمایت از اغتشاشات در ایران تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان وضع کرد.

 

دولت کانادا اعلام کرد ۳ نهاد و ۱۷ فرد از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران را تحریم کرده است. وزارت خارجه کانادا اسامی ۸ نفر از ۱۷ فردی که در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند را به شرح زیر اعلام کرده است:

?سعید مرتضوی
?امیر حاتمی
?حسین شریعتمداری
?منوچهر امان‌اللهی
?غلامرضا ضیایی
?پیمان جبلی
?علی لاریجانی
?محمدجواد ظریف

 

دولت کانادا هفته گذشته هم در اقدامی نمایشی اعلام کرد ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

 

وی گفت علاوه بر این تحریم‌ها کانادا قصد دارد علیه افرادی که «بیشترین تقصیر را در رفتارهای مخرب ایران دارند» تحریم‌های هدفمند اعمال کند. او همچنین گفت که کانادا ۷۶ میلیون دلار برای افزایش ظرفیت خود جهت اجرای این تحریم‌ها هزینه خواهد کرد.

 

این تنها حمایت کانادا از آشوب‌های ایران در روزهای گذشته نیست. اتاوا از جمله روز چهارم مهرماه اعلام کرد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

 

کانادا دولتی همسو با آمریکا است و در سال‌های گذشته از تحریم‌های آن کشور هم علیه ایران تبعیت کرده است. تحریم پلیس امنیت اخلاقی ایران، چند روز بعد از آن صورت گرفت که واشنگتن هم همین نهاد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

https://hoorkhabar.ir/708822کپی شد!
52