عدم همکاری بانک‌ها، عدم تامین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن

هورنیوز – اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت اجاره بها مسکن گفت: مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت نامناسب مسکن تذکر به حقی دادند؛ هم اکنون نرخ اجاره بها مسکن سربه فلک کشیده و مردم برای پرداخت آن با مشکلات بسیارزیادی مواجه هستند.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس و دولت باید با همکاری، فرمایشات مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند، اظهار کرد: تاکنون کاری مشخص و عملیاتی برای کاهش نرخ اجاره بها مسکن انجام نشده است، البته دولت در راستای حمایت از مستاجران مصوبه ای داشت برای سقف مجاز افزایش کرایه خانه که متاسفانه به درستی اجرایی نشده و صاحب خانه‌ها حاضر نیستند، این سقف را رعایت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه نرخ اجاره بها حباب گونه در حال افزایش است، اضافه کرد: مجلس باید نظارت خودش را در اجرای دقیق قوانین بیش از پیش افزایش دهد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید با جدیت به این موضوع ورود کنند.

 

حسین زهی اظهار امیدواری کرد که با تحقق برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی تا حدی التهاب بازار کاهش پیدا کند، تصریح کرد: اما متاسفانه بانک‌ها برای تامین مالی ساخت مسکن همکاری لازم را نداشته اند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید برنامه ای کوتاه مدت و بلندمدت برای کنترل و ساماندهی بازار اجاره بها که دغدغه به حق مقام معظم رهبری نیز هست، ارائه کند.

https://hoorkhabar.ir/708251کپی شد!
55