بازدید بازرس کل ویژه خوزستان از انبارهای اموال تملیکی استان

هورنیوز – محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان بصورت سرزده از انبارهای سازمان اموال تملیکی در استان بازدید کرد و در این خصوص اظهار داشت: مرزهای آبی و خاکی وسیع، گمرکات و بنادر متعدد در خوزستان باعث شده تا اموال متروکه و قاچاق در مقایسه با سایر نقاط کشور از حجم بیشتری برخوردار باشد. لذا نظر به اینکه طبق قانون وظیفه نگهداری و فروش کالاهای قاچاق و متروکه بر عهده سازمان اموال تملیکی است، عدم برخورداری از مکانهای حفظ و نگهداری اموال یکی موضوعات اساسی بود که سالها باعث هدر رفتن اموال کالاهای زیادی اعم از غذایی و بهداشتی تا کالاهای لوکس، پوشاک و… می گردید.

 

آقاجری بیان کرد: باتوجه به اهمیت موضوع، بویژه حجم بالای کالاهای رسوبی در گمرکات و انبارهای اموال تملیکی، قوه قضاییه در دو سال اخیر یکی از اولویت های خود را تعیین تکلیف این اموال قرار داد و ضمن بررسی فرآیندهای قضایی و رفع اشکالات، موانعی باعث اطاله رسیدگی و صدور حکم چنین کالاهایی وجود داشت که اهتمام جدی به رفع مشکلات ساختاری در سازمان اموال تملیکی، گمرکات و تعزیرات حکومتی جهت تسریع در تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و متروکه به عمل اورد.

 

وی افزود: بازرسی خوزستان نیز به عنوان بازوی نظارتی قوه در استان طی گزارش های متعددی به وزارت اقتصاد و دارایی، قوه قضائیه و… یکی از مشکلات اساسی اموال تملیکی در استان خوزستان را عدم وجود سیستم انبارداری متناسب با شرایط اب و هوایی و نوع و حجم کالاها اعلام کرده و پیگیر رفع این مشکل نیز بوده است.

 

بازرس کل ویژه خوزستان گفت: با پیگیری های مدیران استان و پیگیری هایی که طی دو سال اخیر توسط قوه قضاییه صورت گرفت، امروز سیستم انبار و نگهداری مناسبی خریداری و تجهیز شده است که جا دارد از همه مسئولین امر بویژه اداره کل اموال تملیکی خوزستان تشکر و قدردانی کرد.

 

آقاجری اظهار کرد: ان شاالله سازمان‌ تملیکی بیش از پیش در نگهداری و امانت داری اموال مردم و بیت المال اهتمام جدی به عمل آورد.

 

وی در پایان افزود: بازرسی کل استان در راستای وظایف نظارتی خود تا ایجاد شرایط مطلوب موضوعات مربوطه را نظارت و پیگیری می کند.

https://hoorkhabar.ir/708168کپی شد!
84