آبادانی‌ها مارگزیده‌ایم و از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسیم/انتظار ما انتخاب شهرداری، کارآمد است

هورنیوز – سید جابر موسوی دبیر ستاد اقامه نماز آبادان اظهار داشت: اعضای شورای شهر آبادان زمانی که می‌خواست شهردار دوره قبل را که در حادثه متروپل هم متخلف شناخته شد را انتخاب کنند همان موقع هم به آنها اعلام کردم که این فرد یک بار شهردار این شهرستان بوده که موفق عمل نکرد و برکنار شد. پس چرا شما شورای شهری‌ها چنین گزینه‌ای را برای مسئولیت شهرداری آبادان باز هم می‌خواهید انتخاب کنید؟ اما به صحبت هایم هیچ توجهی نکردند و وی را انتخاب کردند.

 

وی گفت: حادثه متروپل در دوره مسئولیت این شهردار رخ داد که جزو مقصران این حادثه نیز شناخته شد. انتظار ما از شورای شهر آبادان بعد از حادثه متروپل این بود که شهرداری با رزومه قوی، تجربه زیاد و تخصص های لازم انتخاب کنند و تاکید داشتیم شهردارهایی را انتخاب کنند که سابقه کار در کلان شهرها را داشته باشند چرا که وضعیت آبادان اسفبار است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز آبادان ادامه داد: پنجشنبه گذشته بیست و هفتم مرداد ماه سالجاری در مراسم سالگرد شهدای حادثه سینما رکس سخنرانی درباره انتخاب شهردار آبادان داشتم که نه تنها طرف صحبتم با شورای شهر آبادان بلکه به وزیر کشور هم بود که تجربه ما از شورای شهر فعلی این است که برخی به دنبال شهردار منتخب خودشان هستند که تنها ارتباطی باشد برای گزینه ها و اقداماتی که می خواهند در این شهرستان انجام بدهند!

 

موسوی بیان کرد: اگر شهرداری که در کلان شهرها کار کرده، انسانی مستقل و با تجربه باشد، قطعا می تواند برای شهری مثل آبادان اقدامات بسیار مفیدی انجام دهد و حتی به رئیس شورای شهر نیز قبل از انتخاب شهردار جدیدشان اعلام کردم که اگر فردی کارآمد و با شاخص های لازم را انتخاب کردید بعدا پرونده تان سفید خواهد بود اما در غیر اینصورت باز هم باعث نارضایتی مردم خواهید شد.

 

وی ادامه داد: به عنوان یک شهروند و طلبه موضوع انتخاب شهردار را به اعضای شورای شهر به صورت مسالمت آمیز، تذکر و مطالبه عنوان کردم اما توجهی نکردند و جوابگو نبودند. به دنبال هیچ منفعت خاصی در این زمینه نبوده و نیستم و در جواب صحبت هایی که در مورد انتخاب شهردار در مراسم شهدای سینمای رکس داشتم شورای شهر بیانه داد که بنده از بیت المال رایگان استفاده می کنم! اعلام کنند از بیت المال چه استفاده ای کرده ام؟ و از کدام امکانات بیت المال دارم استفاده می کنم؟ ستاد اقامه نمازی داریم که به عنوان دبیر این ستاد خدمت گذارم و این ستاد یک مکان فرهنگی و فاقد هرگونه منابع مالی است. به عنوان یک شهروند این حق را دارم که از شورای شهر مطالبه گری کنم. پس سعی نکنند با اتهام پراکنی مشکل شان را حل کنند. شورای شهر آبادان حتی هنگامی که در مقابل صحبت هایم، بیانه داد در اینستاگرام کامنت ها را بست چرا که نخواست مردم اعتراضات شان را بر علیه این شورا کامنت کنند.

 

موسوی تصریح کرد: هر چه سریعتر قضیه اتهامی که در مورد استفاده از منابع بیت المال که در اختیار ما است را برای همگان روشن کنند. این افراد با اتهام پراکنی می‌خواهند ضعف های خودشان را جبران کنند. تازه مدعی و طلب کار هم هستند. عملکرد یک سال اخیر شورای شهر برای همگان روشن است و یکی از آنها انتخاب شهرداری بود که فاجعه متروپل در دوره وی رخ داد و مورد بعدی هم انتخاب شهردار جدیدی بود که کمیته تطبیق منطقه آزاد تاییدش نکرد. سئوالم از اعضای شورای شهر این است که چرا دنبال گزینه بهتر نرفتید؟ آنهم گزینه ای که شاخص های لازم را برای شهردار شدن داشته باشد! فردی که در کلان شهرها کار کرده باشد و کمیته تطبیق به‌راحتی تاییدش کند. چرا پیگیری و اصرار می کنید گزینه انتخابی خودتان حتما تایید شود؟ و می فرستید به وزارت کشور! این اصرار شما همه ما مردم آبادان را به شک می اندارد و برای مان سئوالات زیادی را ایجاد می کند.

 

این روحانی افزود: ما در آبادان مارگزیده ایم و از ریسمان سیاه و سفید می ترسیم. چرا که شهردارهایی که از جانب شورا انتخاب شده اند افراد کارامدی در زمینه کاری نبوده اند.

 

وی گفت: از جمع آوری زباله ها در سطح شهرستان آبادان عاجزند، نخاله های این شهر را نمی توانند جمع کنند. شورای شهر آبادان باید نسبت به انتخاب شهردار قبلی به مردم این شهرستان پاسخگو باشد. این افراد در حادثه متروپل چرا در صحنه حاضر نشدند؟ چرا پاسخگوی مردم در بحث مشکلات شهری نیستند؟ مطالبه اصلی ما انحلال شورای شهر آبادان است. با توجه به اینکه حاکمیت دست منطقه آزاد است پس خود منطقه آزاد فرد کارآمدی را به عنوان شهردار انتخاب بکنند نه اعضای شورای شهر.

 

دبیر ستاد اقامه نماز آبادان عنوان کرد: شهر آبادان بعد از ۳۰ و اندی سال دیگر تحمل آزمون و خطا را ندارد و در سخنرایی که داشتم اعلام کردم بعد از حادثه تلخ متروپل از رئیس جمهور و وزیر کشور انتظار داشتیم که دولت، کاری برای مردم این شهرستان انجام بدهند و وزیر کشور خودش شهردار انتخاب کند. هنگام حادثه متروپل وزیر کشور چند روز در آبادان بود و از نزدیک این حادثه را دید که حتی گفته بودند چرا مردم آبادان انقدر ناامید هستند و همان موقع می توانست شهردار شایسته‌ای برای آبادان انتخاب کند.

 

وی اضافه کرد: انتظار مردم آبادان از وزیر کشور انتخاب یک شهردار کارآمد و با تجربه بود که از وی حمایت کند و در آبادان به کار بگمارد. آنهم بعد از حادثه تلخ متروپل مردم انتظار داشتند در آبادان ۲ اتفاق خوب بیفتد. یکی انتخاب شهرداری کارآمد که به آینده این شهر امیدوار شوند و دوم محاکمه افراد خاطی در حادثه متروپل بسیار دقیق، شفاف و علنی صورت بگیرد که اعتمادشان بازگردد.

 

موسوی گفت: آبادان مانند آتش زیر خاکستر است و باید به این شهر اهمیت بدهند. با علم و آگاهی کامل می گویم اگر همه کشور را بگردید همه مناطق از جمله استان، شهرستان، بخش و حتی روستاها یک پیشرفت حتی اگر خیلی هم کم کرده‌اند اما آبادان و خرمشهر نه و این موضوع برای نظام و انقلاب بد است. همین ناکارآمدی ها است که مردم را به ستوه آورده‌اند.

 

فالح صفایی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند هم در ادامه اظهار داشت: به حد نصاب نرسیدن سوابق شهردار منتخب از سوی شورای شهر آبادان ملاک رد شدن وی از سوی کمیته تطبیق منطقه آزاد اروند بود.

 

به رغم پی گیری، هیچکدام از اعضای شورای شهر و نمایندگان شهرستان آبادان در مجلس حاضر به مصاحبه در این باره نشدند.

https://hoorkhabar.ir/707942کپی شد!
103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.