روند قیمتی دلار، باد مخالفی در برابر رشد قیمت نفت

هورنیوز – در آخرین روز معاملات هفته، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۳ سنت افزایش به ۹۶ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۲۷ سنت افزایش به ۹۰ دلار و ۷۷ سنت رسید.

 

هر دو معیار(نفت برنت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا) طی هفته گذشته حدود ۱.۵ درصد سقوط کردند.

 

اگرچه به دلیل اظهارات توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، توماس بارکین مبنی بر اینکه فدرال رزرو مسیر افزایش نرخ خود را با ابهام درباره هرگونه تأثیر بر اقتصاد متعادل می‌کند، نفت برای مدت کوتاهی در معاملات پرنوسان جهش کرد، اما با کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره افزایش نرخ‌های آینده، نفت خام سود خود را کاهش داد.

 

تقویت ارزش دلار آمریکا به بالاترین حد خود در پنج هفته گذشته رسیده، این موضوع مانع از افزایش قیمت نفت خام شده زیرا تقویت ارزش دلار، نفت را برای خریداران ارزهای دیگر گران‌تر کرده است.

 

جیم ریتربوش، از شرکت مشاوره بازرگانی نفت ریتربوش و آسوشیتز، در مصاحبه‌ای گفت: «اگرچه نفت توانسته است در هر جلسه معاملاتی در برابر دلار مقاومت کند، اما روندهای قوی طولانی‌مدت دلار، یک باد مخالف بزرگ در برابر افزایش پایدار قیمت نفت ایجاد می‌کند.»

 

هیثم الغیس، دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادرکننده نفت، گفت: که نسبت به تقاضای نفت در سال ۲۰۲۳ خوشبین است. الغیس قبل از نشست ۵ سپتامبر گفت که اوپک مشتاق است اطمینان حاصل کند که روسیه بخشی از گروه اوپک پلاس باقی می‌ماند.

 

شرکت مشاوره ای FGE در یادداشتی اعلام کرد: ما محاسبه می‌کنیم که اتحادیه اروپا باید ۱.۲ میلیون بشکه در روز از واردات نفت خام روسیه از طریق دریا را با نفت خام از مناطق دیگر جایگزین کند.

 

داده‌های اوایل این هفته نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا به شدت کاهش یافته است زیرا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان هفته گذشته رکورد ۵ میلیون بشکه نفت در روز صادر کرد و شرکت‌های نفتی تقاضای کشورهای اروپایی را پیدا کردند که به دنبال جایگزینی نفت خام روسیه هستند.

 

با این حال، به گفته شرکت بیکر هیوز، تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده، که نشان‌دهنده اولیه عرضه در آینده است، در این هفته بدون تغییر در ۶۰۱ دکل باقی مانده است، زیرا شرکت‌های انرژی به آرامی تولید خود را به سطح قبل از همه‌گیری افزایش می‌دهند و انتظار می‌رود تولید نفت شیل در سپتامبر به بالاترین میزان خود از مارس برسد.

https://hoorkhabar.ir/707887کپی شد!
51