بیش از هفت هزار هکتار اراضی به نواحی صنعتی کشور اضافه شد

هورنیوز – علی رسولیان معاون وزیر صمت در جریان افتتاح واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی آبادان اظهار داشت: برنامه توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی کشور بر اساس تقاضای موجود و آمایش منطقه ای تدوین شده است.

 

وی با بیان اینکه در ارایه خدمات و توسعه زیرساخت های بخش صنعت و نیز سرمایه گذاری در این بخش اولویت با مناطق محروم است افزود: رویکرد دولت در این زمینه توجه بیشتر به مناطق محروم است تا زیر ساخت های بخش صنعت و نواحی صنعتی در این مناطق توسعه یابد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۹۱ پست برق برای تامین برق مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شده است.

 

رسولیان با اشاره به ظرفیت های استان خوزستان و آبادان در بخش صنعت به بازدید خود از شهرک صنعتی آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: امید است تا پایان سال زیر ساخت مناسبی برای شهرک صنعتی آبادان ایجاد شود.

 

وی همچنین با بیان اینکه با یک برنامه مشخص و در قالب برنامه پنج‌ساله طرح توسعه زیر ساخت های شهرک های صنعتی واقع در منطقه آزاد اروند تدوین می شود گفت: توسعه شهرک صنعتی و آماده سازی واحدهای پایین دست پتروشیمی و نفت از دیگر برنامه ها در آینده خواهد بود.

 

رسولیان افزود: به دنبال راه اندازی واحدهای تعطیل شده و واحدهایی که کمتر از ظرفیت فعالیت می کنند هستیم و تلاش می کنیم راهکاری برای احیای واحدهای راکد از طریق شرکتهای توانمند بخش خصوصی عملیاتی شود.

 

وی در ادامه به مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور و طرح های مصوب شده در بخش صنعت و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: بخشی از این طرح های مصوب تامین مالی شده و اعتباری از محل تبصره ۱۸ برای رونق تولید استان ها اختصاص پیدا کرده است.

 

معاون وزیر صمت افزود: برای توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی تامین یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک ملی توافق شده همچنین برای راه اندازی و تامین مالی صنایع کوچک و زیر ۱۰ نفر نیروی کار با سایر بانک توافق شده است.

 

در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به آبادان طرح توسعه شرکت صنعت الکتریک ایرانیان که در زمینه تولید انواع لامپ های LED، پروژکتور، انواع کلیدهای مینیاتوری، کنتاکتور و محافظ فعالیت می کند افتتاح شد.

 

همچنین طرح توسعه پالت پلاستیکی شرکت شمس جاوید اروند تولید کننده اولیه کامپاند پلیمری، گرانول پلیمری، وکس پرک پلی اتیلن با اشتغالزایی ۳۰ نفر به بهره برداری رسید.

https://hoorkhabar.ir/707839کپی شد!
52