نرخ بیکاری در استان خوزستان، دو برابر سایر استان های کشور

هورنیوز – هر زمان که بحث افزایش نرخ بیکاری در استان خوزستان مطرح می شود، در وهله اول همه نگاه ها و انتقادات به سمت صنایع بزرگ استان جلب می شود، صنایع و مجموعه های بزرگ اقتصادی که در بازه های مختلف زمانی به راستی ثابت کرده اند که هدف و یا برنامه ای برای توسعه متوازن در استان خوزستان ندارند.

 

در این زمان میزان مسئولیت پذیری این مجموعه ها برای همه خوزستانی ها مشخص شده و امیدی به حضور این صنایع بزرگ و ایفای نقشی موثر در زمینه ایجاد فرصت های شغلی برابر در استان وجود ندارد.

 

اما آیا به راستی باید مبحث ایجاد اشتغال و کارآفرینی در یک استان بزرگ همچون خوزستان را که در سایر بخش های اجتماعی و اقتصادی دارای پتانسیل های فراوانی است، تنها به مجموعه های نفتی و پتروشیمی اختصاص داد؟

 

در حال حاضر لازم است تا با بررسی دقیق تر نقش سایر مجموعه های فعال و در اصل متولیان بخش اشتغال در استان را مورد ارزیابی قرار دهیم. میزان حمایت این مجموعه ها از کسب و کارهای کوچک و در حال رشد را با سایر استان ها بررسی کنیم و در انتها سعی کنیم برای یک بار هم که شده نگاه جدی تری به مسئله اشتغال در خوزستان داشته باشیم.

 

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان یکی از متولیان اصلی این حیطه درگیر یک چرخه تکراری معیوب برگزاری جلسات بدون خروجی شده است؛ یک نگاه اجمالی به وبسایت این مجموعه گواه این موضوع است. آخرین اخبار منتشر شده در این وبسایت که در اصل آخرین اقدامات انجام گرفته از سوی این مجموعه محسوب می شود تنها برگزاری چند جلسه و دیدار با برخی فعالان این حوزه است، مدت هاست که خبری درخصوص تنها یک پروژه کلان و موثر در حوزه ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینی در این مجموعه منتشر نشده است.

 

به طور حتم انفعال در این مجموعه باعث می شود تا هر سال نرخ بیکاری در این استان افزایش یابد و به الطبع این موضوع، خوزستان با سایر مباحث و ناهنجاری های اجتماعی دست و پنجه نرم کند.

 

نویسنده گزارش: عماد صالحوند

https://hoorkhabar.ir/707765کپی شد!
41