چرا به تخلف های مدیرعامل بیمارستان میلاد اهواز رسیدگی نمی شود؟

هورنیوز – طبق گزارش رسیده به این رسانه از سال ۹۹ تاکنون جنین ها و نوزادهایی که به هر دلیلی از بین رفته اند در سردخانه ی بیمارستان میلاد اهواز نگهداری می شوند، این در حالی است که اکثرا هزینه ی دفنشان از والدین آنها دریافت شده است و در این میان جای یک سوال بزرگ باقیست که چرا تا کنون دفن نشده اند؟

 

در همین خصوص و پس از بررسی خبرنگاران ما و سوال از برخی افراد مطلع، طبق احکام اسلامی جنین بالای ۲۰ هفته چون تمامی اعضای بدنش شکل گرفته و روح در آن دمیده شده است را باید غسل، سپس به خاک بسپارند، لذا عدم دفن جنین پس از دو سال نه تنها گناه است بلکه از واجبات بوده؛ آیا این مهم عملی غیر اخلاقی، غیر شرعی و خارج از عرف نیست؟

 

در صورت موثق بودن گزارش فوق مسئول پیگیری و برخورد با این عمل غیر انسانی و غیرقانونی کدام نهاد، ارگان و… است؟ (حضرت رسول اکرم ص فرمود: مبادا هرگز کسى از شما را بیابم که مرده‏ایى داشته باشد که شب از دنیا رفته و او انتظار صبح را بکشد تا او را تجهیز و تدفین کند، یا کسى مرده‏ایش در روز از دنیا رفته و او انتظار فرا رسیدن شب را بکشد و کارى براى میّت انجام ندهد. براى مردگان خود انتظار طلوع یا غروب آفتاب را نکشید، بلکه در مورد آنها شتاب کنید و به زودى آنها را به آرامگاهشان برسانید تا خداوند عزّ و جلّ شما را مورد رحمت خویش قرار دهد)

 

گزارش دریافتی فوق بیانگر دیدگاه پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز نیست و نظر ارسال کننده مطلب است، لذا حق پاسخگویی برای مسئولین بیمارستان میلاد اهواز با ارائه مستندات محفوظ می ماند.

 

پی نوشت

اول: مدیرعامل بیمارستان مذکور تا کنون چهار گزارش این رسانه را در خصوص استخدام های غیرقانونی، بکارگیری نیروهای دوشغله و بازنشسته، طبابت خود در بیمارستان بعنوان مدیر، استخدام فرزندش و اعطای مسئولیت به وی و عدم وجود برخی تجهیزات و تعطیلی آزمایشگاه و غیره را پاسخگو نبوده که از دستگاه قضایی خواهانیم به این موارد مهم ورود کنند.

 

دوم: تصاویر، لیست جنین و نوزادان و… در خصوص گزارش فوق در اختیار این رسانه است و می تواند به نهادهای نظارتی ارائه دهد.

 

فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/707244کپی شد!
62
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.