ساخت مسکن برای کارکنان در اولویت مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر قرار گیرد

هورنیوز – به گزارش خبرنگار ما ساخت مسکن برای کارکنان پتروشیمی در بندرماهشهر اقدامی مسبوق به سابقه در این شهرستان از دیرباز بوده است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مسکن‌هایی از سوی شرکت‌های پتروشیمی به منظور رفاه کارکنان بصورت دائم یا موقت در اختیار آن‌ها قرار داده شده که نتیجه آن ایجاد شهرک‌هایی از گذشته تاکنون است.

 

از جمله آخرین اقدام ساخت مسکن برای کارکنان پتروشیمی با هدف ساخت شهرکی از سوی این شرکت‌ها، شهرک بهارستان در شهر چمران شهرستان بندرماهشهر است.

 

شهرک بهارستان با بررسی‌های کارشناسی و تخصیص بودجه و تملیک زمین ۴۲ هکتاری توسط هلدینگ خلیج فارس به منظور ساخت مسکن برای کارکنان پتروشیمی‌های بندرامام، تندگویان، فجر، بوعلی سینا و اروند با تعداد واحدهای متفاوت مورد درخواست شرکت ها برنامه ریزی شده بود.

 

از مزایای این طرح می‌توان به اشتغال مستقیم سه هزار و غیرمستقیم ۱۰ هزار نفر اشاره کرد، ایجاد گردش مالی کلان در شهرستان بندرماهشهر نیز از جمله اهداف جانبی این طرح بوده است.

 

این طرح که کلنگ زنی، مذاکرات با شهرداری شهر چمران و همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به عنوان هزینه اولیه برآورد و واریز شده بود با تغییر مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مسکوت ماند و اکنون به عنوان یک پروژه لغو شده قلمداد می‌شود.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد اینگونه طرح‌ها مشکلاتی نیز برای شهرستان بندرماهشهر داشته است، مهم‌ترین دلیل این مشکلات عدم تضمین سکونت دائم کارکنان غیربومی غیرساکن در بندرماهشهر است.

 

الزام کارکنان پتروشیمی‌های بندرماهشهر به سکونت در مسکن‌های واگذار شده و یا استفاده از وام‌های مسکن در شهرستان بندرماهشهر باعث گردش مالی در حوزه شهری و افزایش رفاه در این شهر خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/707754کپی شد!
44