۳۲ هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در خوزستان اختصاص یافت

هورنیوز – امید احمدی امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۱۵ طرح اشتغالزا به بانک های استان ارائه شده است که در صورت تحقق این تعداد طرح ۶ هزار و ۸۲۰ فرصت شغلی در خوزستان ایجاد خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات از سوی بانک های استان پرداخت شده است گفت: ۱۰ هزار میلیارد دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد برای پرداخت در قالب تسهیلات است.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با بیان اینکه تا ۳۱ مرداد ماه امسال باید این تسهیلات پرداخت شود اظهار داشت: عوامل مختلفی در کُندی پرداخت این تسهیلات اثر گذاشته است که از آن جمله می توان به عدم اعتبار سنجی دستگاه ها، ناقص بودن طرح ها و عدم پیگیری ۱۲ دستگاهی که طرح های اشتغالزا را معرفی کرده اند اشاره کرد.

 

احمدی اظهار داشت: برنامه ریزی لازم برای معرفی طرح ها و پرداخت به موقع تسهیلات انجام گرفته است و باید در مدت ۴۵ روز پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ انجام شود.

 

افزایش درآمد مالیاتی خوزستان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به افزایش بسیار خوب درآمد استان در سال مالی ۱۴۰۰ اظهار داشت: در حالیکه سهم درآمدی خوزستان در سال مالی ۱۴۰۰ رقمی معادل ۱۳۵ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود اما در مجموع ۱۵۰ هزار میلیارد ریال کسب درآمد شد که ۱۱ درصد از سقفی که برای استان در نظر گرفته شده بیشتر است.

 

وی افزود: برای سال ۱۴۰۱ نیز افزایش ۶۸ درصدی برای سهم در آمدی خوزستان در نظر گرفته شده که بالغ بر ۲۱۷ هزار میلیارد ریال است و با برنامه ریزی انجام گرفته محقق خواهد شد.

 

احمدی با بیان اینکه ۹۷ درصد این درآمد ها از محل مالیات است اظهار داشت: سایر محل های کسب درآمد از جرائم راهنمایی و رانندگی، گمرک و ۲۷ دستگاه اجرایی است.

 

نصب حافظه الکترونیکی از اول مهرماه در تمامی اصناف و فروشگاه های خوزستان

احمدی در ادامه گفت: از اول مهر ماه امسال به صندوق های تمامی اصناف و فروشگاه ها حافظه الکترونیکی نصب می شود تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار داشت: برای عملیات کارت به کارت نیز مالیات در نظر گرفته شده است و برای کاهش فرار مالیاتی اقدام خوبی انجام گرفته است.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/707517کپی شد!
47