تعطیلی در انتظار واحدهایی که قطعات یدکی خودرو را بدون شناسه می فروشند

هورنیوز – محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تولید و واردات لوازم یدکی و قطعات در ماه های گذشته ملزم به دریافت شناسه کالا شده است و عرضه این اقلام نیز از ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ مستلزم دریافت شناسنه کالا است. برای اجرای این طرح فرصت کافی داده شده است و خوشبختانه تاکنون همراهی خوبی از طرف اصناف را شاهد بوده‌ایم.

 

وی تصریح بیان کرد: این اقلام به صورت واردات رسمی و غیررسمی و تولید داخلی قانونی و غیرقانونی وارد بازار می‌شود. لازم است تا در آینده تبلیغات بیشتری برای تولیدی‌های رسمی شود و این ها به عنوان مثال بگویند که کد شناسه و رهگیری و ضمانت دارند تا مشتریان اعتماد بیشتری به آن‌ها کنند.

 

برادران از تولیدی‌های داخلی غیرمجاز خواست اگر امکان دریافت کد رهگیری دارند، این کار را انجام دهد چرا که اگر این امکان را نداشته باشند به مرور تعطیل می‌شوند.

 

وی تاکید کرد: در اصلاح نظام بازار لازم است افرادی که با مردم همراه هستند، تقویت شوند و آنها که با قوانین همراهی نمی‌کنند بعطیل شوند.

 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: آن دسته از واحدهای صنفی که به هر دلیلی هنوز کد شناسه دریافت نکرده‌اند و تعداد زیادی کالا در انبار دارند با دریافت معرفی نامه از اتحادیه، ۲ ماه فرصت استفاده از «شناسه اظهاری» دارند تا بتوانند این کالاها را تعیین تکلیف کرده، بفروشد یا مرجوع کنند. انتظار می‌رود تا کمیسیون فنی اتحادیه‌ها به تعداد محدود و معدودی از اعضای خود این معرفی نامه را بدهند. ضمنا شرایط ثبت شناسه اظهاری در سامانه جامع تجارت نیز ایجاد خواهد شد.

 

برادران گفت: ساماندهی بازار لوازم یدکی و قطعات خودرو با شناسه دار شدن اقلام پایان نمیابد و در مرحله بعد ضمانت دار شدن آن ها الزامی می شود و پس از آن اعلام می کنیم که در هر کدام از قطعات، کدام برند بیشترین رضایت مشتری را دارند و همه این ها به نظم دهی بازار کمک خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: لوازم یدکی و قطعات با جان مردم سر و کار دارد و کوچکترین خطایی نباید در این حوزه انجام دهد.

https://hoorkhabar.ir/707510کپی شد!
102