بی توجهی نسبت به هشدارهای امدادی در خوزستان

هورنیوز – امیرعباس نجفی سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه بی اعتنایی به هشدارها سهم بسزایی در وقوع حوادث داشته است از عموم مردم خواست ضمن جدی گرفتن هشدارها از هرگونه توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها حتی برای مدتی کوتاه خودداری کرده و با تیم های امدادی همکاری نمایند.

 

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به غرق شدن کودکی خردسال و یک پیرمرد در سیلاب ناشی از سامانه مونسون در این استان اظهار داشت: این ۲ نفر در سیلاب شهرستان ایذه غرق شدند و عملیات جستجوی این یافتن اجساد آنها ادامه دارد.

 

نجفی همچنین اظهار داشت: روز گذشته نیز پنج چوپان با دام های خود در منطقه کول فرح در معرض غرق شدگی قرار گرفتند که با ورود به موقع عوامل امدادی از سیلاب بیرون کشیده شده و به مناطق امن منتقل شدند.

 

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با تشریح عملیات امدادی برای نجات افراد احتمالی گرفتار در منطقه متاثر از سامانه مونسون گفت: هفت تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر ایذه و ۲ تیم از سگ های زنده یاب به منطقه سیلزده ایذه گسیل شده و عملیات جستجو با سرعت و دقت بیشتری ادامه دارد.

 

سامانه مونسون که از روز جمعه هفته گذشته در خوزستان فعال شده طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان تا امروز سه شنبه در استان فعال است.

 

بر اساس اعلام مدیریت بحران خوزستان بر اثر فعالیت این سامانه در استان سه نفر تا کنون جان خود را از دست داده اند.

https://hoorkhabar.ir/707309کپی شد!
113