درخواست از دولت برای رسیدگی به وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی

هورنیوز – علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خطاب به رئیس جمهور، گفت: بر اساس اظهارات شما و مصوبه مجلس شورای اسلامی امسال باید دو میلیون مسکن تحویل مردم داده می‌شد اما با برخوردهایی که امروز سازمان برنامه و بودجه دارد، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی بسترسازی‌های انجام شده و کارهای تخصصی در بحث مسکن به سرانجام نرسیده و امسال در بودجه ۱۴۰۱، رقم ۲۵ هزار میلیارد باید به صندوق ملی مسکن داده می‌شد که متأسفانه تاکنون یک ریال هم در این صندوق پول واریز نشده است. با سازمان برنامه و بودجه که هیچ اعتقادی به ساخت دو میلیون مسکن ندارد، برخورد کنید. سال آینده در کشور با بحران مسکن روبرو خواهیم شد.

 

وی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی افزود: مسیر جاده‌های بین شهری گرگان – توسکستان وضعیت خوبی ندارد، وضعیت جاده‌ها مناسب نیست، همچنان از مردم مظلوم این دو شهرستان کشته می‌گیرد.

 

خانی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: هزینه‌های تضمینی علیرغم اینکه در دستور کار قرار گرفته متأسفانه تغییری نداشته و ما با مشکل تأمین نهاده مواجه هستیم.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو نیز گفت: وضعیت آب شرب شهرستان شاهرود خوب نیست با وجود اینکه چندین بار در این خصوص تذکر داده شده و ما در ثانیه ۱۵۰ لیتر کسری آب داریم، اگر فکری برای کمبود آب شرب شاهرود نشود سال آینده با بحران آب در شاهرود مواجه خواهیم شد.

 

همچنین ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: فریاد تشنگی فرزندان معصوم شهرستان‌های سراوان، سیب، سوران، مهرستان و گلشن به سیل ویرانگر تبدیل شده است چرا که توسعه پایدار مدت‌ها است که در این منطقه فراموش شده است.

 

نماینده مردم سراوان ، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خرما محصول اول کشاورزان این منطقه با میزان تولید یکصد هزار تن در سال است که هم اکنون به دلیل آب دیدگی در فصل رسیدن محصول، ترش شده‌اند و ۸۰ درصد محصول مردم از بین رفته و حدود ۲٫۵ هزار میلیارد تومان خسارت به آنها وارد شده است، همچنین ۵۰ رشته قنات آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده است؛ از سوی دیگر منازل مردم ، زیرساخت‌های آب، راه و موسسات آموزشی و بهداشتی در معرض تخریب قرار گرفته‌اند.

 

وی یادآور شد: در این منطقه ۴۰ درصد روستاها در طول تاریخ بر اساس آبخیزداری سنتی یعنی بندهای خاکی و سنگی ایجاد شده‌اند و اگر ملتی میراث‌دار میراث گرانبهای گذشتگان خود نباشند به این افراد چه می‌توان گفت.

 

فاضلی تصریح کرد: در طول ۳۰ سال گذشته آبخیزداری توسط مسئولان فراموش شده است ضمن اینکه غیبت وزارت کشور، ستاد بحران مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی به خصوص در این منطقه از مواردی است که نسبت به آن تذکر می‌دهم و خواهان حضور آنها جهت برآورد و جبران خسارات وارد شده به مردم هستم.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان از تلاش‌های استاندار استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

 

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش نیز در تذکر شفاهی خود،‌ ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) خطاب به رئیس جمهور گفت: نیروهای امنیتی اعم از فعالان در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، نباید دغدغه ای جز فراهم کردن امنیت جامعه داشته باشند. خواهش من این است که با قید فوریت دستور افزایش حقوق این عزیزان را صادر فرمایید.

 

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: قانون رتبه بندی معلمان یکی از راهبردهای مهم مجلس در راستای تحقق سند تحول بنیادین بوده و برای بسترسازی تعلیم و تربیت و بهبود شرایط معلمان به تصویب رسیده است، مجلس شورای اسلامی در کنار فرهنگیان بوده و دولت نیز باید تمام بندهای این طرح تحولی را اجرایی کند تا شیرینی آن به کام معلمان عزیز بنشیند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از وزیر کشور که حضور شبانه روزی در حادثه متروپل آبادان و اقصی نقاط سیل زده کشور داشت، گفت: شایسته است از وقوع سیل های مکرر در کشور درس بگیریم و وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و ستاد بحران پیشگیری های لازم از طریق اجرای طرح های آبخیزداری و حفاظتی را داشته باشند تا بیش از این شاهد تلفات انسانی نباشیم. ضمناً به خانواده های آسیب دیده و کسانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده اند، تسلیت می گویم.

 

کعب عمیر خطاب به معاون اول رئیس جمهور نیز گفت: باید هر چه سریعتر با ابلاغ افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی به سردرگمی این قشر عزیز پایان داد.

 

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت نیز در تذکر شفاهی ضمن تشکر از همکاران خود به دلیل تصویب طرح منطقه آزاد انزلی که موجب رونق اقتصادی بیشتر گیلان می شود، گفت: آقای رئیس جمهور و وزیر مربوطه؛ همانگونه که وعده دادید، مردم گیلان به ویژه رشت و سراوان منتظر اقدام عاجل شما مبنی بر جلوگیری از ورود زباله های ۱۷ شهر و شهرستان به این شهرستان هستند. از روند کار راضی نیستیم.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: ضمن تشکر از وزیر نیرو به دلیل بهسازی دو رودخانه حوزه انتخابیه خواستار تسریع در بهسازی این دو رودخانه هستم.

 

وی در تذکری خطاب به وزیر کشور گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل گیلان به ویژه در رشت و خمام یکی از ضرورت هاست.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزیر کشاورزی خواستار جلوگیری از واردات و توزیع برنج خارجی شد.

 

احمدی همچنین به وزیر آموزش و پرورش درخصوص ضرورت اجرای رتبه بندی معلمان و ساماندهی گروه های مختلف تذکر داد و بر رفع تورم بیش از اندازه، حقوق بازنشستگان و بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشگری تاکید کرد.

 

همچنین حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ در تذکر شفاهی خود گفت: اسفندماه سال گذشته بخشی از قانون معادن تغییر پیدا کرد، به گونه ای که مقرر شد ۱۵ درصد حقوق دولتی به خزانه معین استان واریز تا در شهرستانی که معدن در آن واقع شده، هزینه شود و همچنین هر سه ماه یکبار این گزارش به مجلس ارائه شود که متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

 

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم ادامه داد: تقویت نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی سپاه و ارتش به ایمان قدرت میدانی پشتوانه دیپلماسی باید مورد توجه قرار گیرد، پرسنل عزیز با تقدیم جان خود، ۲۴ ساعته از مرزهای مختلف و کیان ایران اسلامی حفاظت می کنند در حالی که از لحاظ حقوق و مزایا و معیشت، وضعیت مناسبی ندارند و با توجه به شرایط خاص تجمعی هم انجام نمی دهند.

 

وی افزود: طبق دستور کتبی وزیر راه و شهرسازی و مصوبات جلسه با معاون ایشان، قرار بود ۲۰ کیلومتر از مسیر تکاب به شاهین دژ، ۱۰ کیلومتر از مسیر شاهین دژ و میاندوآب از طرف شاهین دژ، پیمان سپاری و شروع به کار شود، پل چخموره ظرف مدت یک ماه تکمیل شود و ۳ و نیم کیلومتر هم جاده آن آسفالت شود، ولی متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در این رابطه انجام نشده و مردم به شدت پیگیر هستند. همچنین اقدامی درخصوص مسکن مهر شهرستان های شاهین دژ و تکاب انجام نشده و تعاونی رزمندگان تکاب هم علی رغم پیگیری های شدید، تعیین تکلیف نشده است.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: تعداد بسیار زیادی از روستاهای شاهین دژ و تکاب حتی روستاهای بالای ۳۰۰ خانوار با مشکل جدی آب شرب مواجهند، علی رغم پیگیری های شدید هنوز این مشکلات حل نشده، همچنین کشاورزان منطقه با وجود سد ساروق تکاب و زرینه رود شاهین دژ با مشکل کم آبی مواجهند که این مسئله به نحوه مدیریت آب بازمیگردد.

 

همتی گفت: ادامه خدمت برخی از مدیران بعد از ۳۵ سال در سطح استانی موجب بی انگیزگی مدیران دیگر و همچنین جوانان برای جذب و بکارگیری شده، البته مشاهده شده که تعدادی از این مدیران تا ۴۰ سال به استثناء بالاتر هم خدمت دارند. البته این شامل برخی استثنائات در سطح ملی نمی شود!

 

غلام رضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر و نکا نیز در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد: اخیراً رئیس سازمان محیط زیست طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که پرونده پتروشیمی مازندران بسته شد، حال این سوال پیش می‌آید ضمانت اجرایی مصوبات هیأت دولت چیست؟ اگر اعضای هیأت دولت خود حرمت مصوبات هیأت دولت را نگه نمی‌دارند از دیگران چه انتظاری می‌رود.

 

نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون تا مادامی که مصوبه هیأت وزیران از طریق هیأت دولت ابطال نشود، هیچ مرجعی در دولت به تنهایی حق ابطال آن را ندارد. از شما آقای رئیس جمهور درخواست داریم حقی را که دولت دوازدهم برای استان مازندران به رسمیت شناخته، اجرایی کنید.

 

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مأموریت‌های متعدد این وزارتخانه دستور فرمایید اداره راه و شهرسازی در شهرستان نکا به صورت مستقل تشکیل شود. همچنین جاده بهشهر به نکا و نیروگاه شهید سلیمی شاهد تصادفات مرگبار بوده که انتظار می‌رود رسیدگی شود.

 

همچنین سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس در تذکر شفاهی خود با ابراز همدردی با بازماندگان حادثه سیل امامزاده داوود به بازدید میدانی خود و جمعی از نمایندگان تهران از این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۳۰ نفر از مردم در این حادثه سیل جان خود را از دست دادند که ضمن همدردی با بازماندگان، از اقدامات خوبی امدادگران و نیروهای امدادی تشکر می کنم.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: مسئولان ذیربط در این حوزه را امروز به مجلس فراخواندیم تا ترک فعل ها و قصورهای احتمالی را بررسی کنیم؛ چرا هواشناسی هشدارهای لازم را به موقع ارائه نکرده است؟ چرا وزارت کشور قاطعانه اقدام به تخلیه منطقه نکرده است؟ چرا جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اقدامات لازم برای آبخیزداری و آبخوان داری را انجام نداده اند؟

 

وی هشدار داد: خاطره سیل مرداد ۱۳۶۶ و جان باختن حدود ۳۰۰ نفر از هموطنان تهرانی هنوز از یاد مردم پاک نشده است. متاسفانه تهران هنوز در معرض خطرات مشابه است. مجمع نمایندگان تهران پیگیر است تا بودجه لازم برای اقدامات لازم تخصیص یابد تا از حوادث مشابه پیشگیری شود.

https://hoorkhabar.ir/707274کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.