قیمت نفت افزایش یافت

هورنیوز – روسیه، عرضه‌کننده مهم نفت و گاز طبیعی به اروپا، صادرات گاز را با خط لوله اصلی کاهش داد و به‌دنبال این اقدام، با بالا رفتن نگرانی‌ها درباره محدودیت عرضه قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (چهارم مردادماه) برای دومین روز پیاپی افزایش یافت.

 

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای ماه سپتامبر روز سه‌شنبه ساعت ۳ و ۳۹ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۵۱ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۱۰۶ دلار و ۶۶ سنت به ازای هر بشکه رسید. قیمت نفت‌خام برنت در معاملات روز دوشنبه (سوم مردادماه) ۱.۹ درصد رشد داشت.

 

نفت‌ خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای ماه سپتامبر نیز با یک دلار و ۳۶ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش با قیمت ۹۸ دلار و ۴ سنت به ازای هر بشکه معامله شد. قیمت این شاخص نیز روز دوشنبه با رشد ۲.۱ درصدی همراه بود.

 

روسیه روز دوشنبه فشار خود را بر اروپا بیشتر کرد. شرکت دولتی گازپروم اعلام کرد عرضه گاز به آلمان با خط لوله گازی نورد استریم-۱ به ۲۰ درصد از ظرفیت کاهش می‌یابد.

 

کاهش عرضه گاز روسیه سبب می‌شود تا کشورها نتوانند به اهداف خود برای ذخیره‌سازی گاز طبیعی پیش از تقاضای فصل زمستان دست یابند. آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، به‌منظور تأمین گرمای شهروندان خود در ماه‌های زمستان، احتمالاً عرضه گاز را به صنایع سهمیه‌بندی کند.

 

تحریم‌های غرب و اختلاف‌ها بر سر نوع پرداخت به روسیه از زمان آغاز درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه)، عرضه نفت‌خام، فرآورده‌های نفتی و گاز را به اروپا مختل کرده است.

 

https://hoorkhabar.ir/707150کپی شد!
78