صنعت فولاد از بزرگترین و ثروت ساز‌ترین صنایع دنیا

هورنیوز – ابراهیم طاهرخانی فعال در حوزه اقتصاد، صنعت و توسعه افزود: وسعت دامنه صنایع مرتبط با این صنعت نقش بسزایی هم در ایجاد شغل مستقیم و هم در تولید مشاغل وابسته و غیر مستقیم دارد.

 

وی همچنین اظهارداشت: مطابق استانداردهای بین‌المللی اشتغال در صنعت فولاد به گونه‌ای است که احداث واحدهای فولادی با ظرفیت‌های بالا بدون مطالعات جامع و آینده پژوهشی منابع و انرژی و الزامات زیست محیطی در گذشته منجر به مکان یابی‌ها ی‌ نامناسب با توجه به بحران کم آبی کشور و عدم دسترسی به آب مورد نیاز برای این صنعت آب بر شده است.

 

این فعال در حوزه اقتصاد، صنعت و توسعه گفت: از این منظر موقعیت استراتژیک بندر چابهار و دسترسی بی‌نظیر منطقه مَکُران و البته نگاه ویژه توسعه ایی به این جغرافیایی خاص کشور مکران را بطور ویژه‌ای متمایز از رقبای بزرگ دیگر ی‌خواهد کرد که به تولید در جای جای ایران برای ساکنان هوشمند، اهل اندیشه و تلاش در مَکُران مشعولند.

 

وی افزود: به نظر با توجه به موقعیت جغرافیایی و تراکم جمعیتی این منطقه اشتغال در مَکُران به یقین سهم مردمان بومی اینجاست و آنچه باید در رویکردی هماهنگ، هوشمند و آینده نگرانه مورد توجه قرار گیرد آموزش و آماده‌سازی کارجویان حاضر در این منطقه از همین دوران اجرای پروژه‌های صنعتی است.

 

طاهرخانی اضافه کرد: ساختارهای آموزشی کشور به ویژه سازمان فنی و حرفه‌ای با این رویکرد و باور باید یک گام دوراندیش‌تر به متناسب‌سازی خدمات آموزشی با نیازهای صنایع در حال احداث بویژه فولاد در مَکُران بپردازند.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که پیشرفت، توسعه و رشد اقتصادی کشورها در گرو ایجاد ساختارهای توسعه پایدار است، یادآورشد: معدن و صنایع معدنی با توجه به داشته‌های نهان و آشکار کشور می‌توانست و می‌تواند یکی از مهمترین بسترهای پایدار برای این مسیر توسعه صنعتی باشد.

https://hoorkhabar.ir/706876کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.