درخواست بازنشستگان خوزستان نسبت به اجرای مصوبات شورای عالی کار و ابطال مصوبه ۱۰ درصدی دولت

هورنیوز – بازنشستگان تأمین اجتماعی، روز شنبه ۲۵ تیرماه همزمان با سالروز تأمین اجتماعی با حضور در مقابل ساختمان بیمه مرکزی در اهواز خواستار توجه دولت به مشکلات خود شدند.

 

کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی اهواز، کارون و حمیدیه نیز در بیانیه‌ای به نحوه افزایش حقوق بازنشستگان (مصوبه ۱۰ درصدی توسط هیئت وزیران) اعتراض کرد.

 

این بیانیه بر نقش بازنشستگان در عرصه تولید و سازندگی و هشت سال دفاع مقدس تاکید و توجه دولت به درخواست‌های بازنشستگان را خواستار شده است.

 

در بخشی از این بیانه، از دولت خواسته شده که بدهی انباشته‌ی امروز و دیروز خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده و بحث افزایش حقوق بازنشستگان را به شورای عالی کار واگذار نماید.

 

این بیانیه همچنین با طرح لزوم موافقت دولت با افزایش ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح، آن را مطالبه اصلی بازنشستگان در شرایط دشوار زندگی عنوان کرده و بر پیگیری‌های کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی برای احیای مطالبات بازنشستگان از طریق مراجع ذی‌صلاح، نهاد ریاست جمهوری، وزارت تعاون سازمان تأمین اجتماعی و ظرفیت نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است.

 

استفاده از اختیارات مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی بر اساس رأی هیئت بررسی تطبیق، اعتراض به محاسبه میزان ۵۷.۴ درصدی حداقل بگیران برای مستمری‌بگیرانی که سابقه بیمه‌پردازی بیشتری داشته‌اند، محاسبه و پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی مربوط به سال ۹۹ و ۱۴۰۰، تحقق حق بدی آب و هوا طبق ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه، اختصاص درصدی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری شستا به بازنشستگان تأمین اجتماعی، حذف ماده ۸۹ از فیش‌های حقوقی بازنشستگان و استفاده از خدمات درمانی رایگان از دیگر خواسته‌های این بازنشستگان بود.

https://hoorkhabar.ir/706795کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.