مازاد تولید واحدهای فولادی کشور به بازار شوک قیمتی وارد کرد

هورنیوز – محمد صادق چیت ساز عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد، در خصوص وضعیت بازار فولاد و قیمت محصولات فولادی در روزهای پیش رو اظهار داشت: مازاد تولید میلگرد واحدهای فولادی کشور و برخی عوامل بیرونی دیگر عملا شوک قیمتی به بازار وارد کرده است.

 

افزایش عرضه و کاهش قیمت محصولات فولادی در هفته های آتی

وی با انتقاد از بالا بودن قیمت محصولات عرضه شده در بورس کالا در مقایسه با بازار تصریح کرد: کاهش قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی موجب کاهش قیمت آهن اسفنجی و کنسانتره شده است و طبعا کاهش قیمت پایین دست زنجیره موجب کاهش قیمت شمش و میلگرد خواهد شد اما روز گذشته شرکت آتیه خاورمیانه خلیج فارس تابع فولاد خوزستان قیمت میلگرد را ۱۶۷۰۰ تومان اعلام کرد در حالیکه قیمت میلگرد در بازار ۱۶۵۰۰ تومان بود.

 

وی با پیش بینی افزایش عرضه و کاهش قیمت محصولات فولادی در هفته های آتی گفت: کاهش تقاضای بازار موجب شده قیمت انواع محصولات فولادی دربازار داخلی کاهش یابد، قیمت میلگرد که ۱۰ روز قبل ۱۸۶۰۰ تومان بود با دو هزار تومان کاهش، در حال حاضر به ۱۶۵۰۰ تومان رسیده است و به نظر می رسد با ادامه این روند قیمت میلگرد این هفته به ۱۴ هزار تومان خواهد رسید ورق فولادی هم علیرغم اینکه از ثبات قیمتی بیشتری برخوردار بود با کاهش قیمت داشت و اکنون قیمت ورق گرم فولادی به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

 

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد بازار با اشاره به تعطیلی عید قربان در این هفته افزود: بازار آهن و فولاد فعالیت خود را از دوشنبه آغاز خواهد کرد و پس از آن هم در هفته بعد که عید غدیر است و فعالیت بازار عملا تعطیل خواهد بود. دو هفته همزمان با کاهش قیمت محصولات فولادی بازار پر رونقی نخواهیم داشت و ممکن است بازار پس از عید غدیر به روال عادی خود بازگردد.

https://hoorkhabar.ir/706564کپی شد!
96