تصمیمات استانداری خوزستان در مدیریت بحران را به کتب درسی وارد کنید

به گزارش هورنیوز، سریال بی سرانجام آلودگی هوای خوزستان سال هاست که کام مردم استان را تلخ کرده و هر مرتبه که این حادثه رخ میدهد انتقادها نسبت به عملکرد دولت بالا می گیرد.

 

از شامگاه گذشته(۱۲ تیرماه) خبری مبنی بر آلودگی شدید هوای شهرهای خوزستان و به نسبت پایین تر در شهرهای نیمه شمالی کشور مثل تهران و کرج منتشر شد که بازهم مدیریت در خوزستان با «چه چکنم چه کنم» تصمیم به تعطیلی ۴ شهر و همچنین تاخیر در شروع ادارات برخی شهرهای دیگر این استان گرفت.

 

این تصمیم استانداری در حالی بود که میزان آلودگی اهواز بیش از دو برابر تهران اعلام و در نهایت تعجب تصمیم به تاخیر در شروع ادارات در اهواز گرفته شد!

 

از این رو امروز حدود دو ساعت پس از آغاز فعالیت ادارات استان، استانداری خوزستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد فعالیت دستگاه های اجرایی تا پایان ساعت ۱۲ خواهد بود! شاید اگر بخواهیم نمونه ای از یک تصمیم نادرست و بسیار بد را برای مدیریت بحران در کتب درسی مثال بزنیم میتوانیم تصمیم چند ساعت اخیر استانداری خوزستان را عنوان کنیم.

 

در این میان باید پرسید چرا مدیریت استان چنین تصمیم های قطره چکانی و ضعیفی را برای یک موضوع نه چندان پیچیده به کار می برد؛ فراخواندن کارمندان برای حضور ۲ ساعت و نیمه به محل کار به جز اتلاف هزینه های رفت و آمد، برق و سایر موارد هیچ سودی نداشته و کاملا ناشیانه است.

 

امیدواریم دولت تعریفی از استاندار ویژه برای مردم این استان و حدود و اختیارات آن ارائه نماید تا معنی و مفهوم وِیژه برای خوزستانی های همیشه صبور مشخص شود.

 

کیماس نوروزی پور

https://hoorkhabar.ir/706319کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.