شورای عالی استان‌ها در مدیریت شهری به عنوان مدعی العموم وارد شود

هورنیوز – پرویز سروری رئیس شورای‌عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در آغاز ششمین اجلاس عمومی شورای‌عالی استان‌ها با تسلیت به خانواده کشته شدگان حادثه متروپل و قطار مسافربری مشهد _ یزد، افزود: در فاجعه متروپل، شورای‌عالی استان‌ها در قالب هیاتی بلندپایه در آبادان حضور پیدا کرد و تا حصول نتیجه هم این موضوع را پیگیری می کند.

 

وی افزود: اقدامات ما نیز باید منجر به تکرار نشدن چنین فجایعی شود و برخورد جدی با افرادی که زمینه‌ساز این حادثه شده‌اند، حتماً باید صورت گیرد.

 

سروری خاطرنشان کرد: دنیای امروز، دنیای سایبر است و در مدیریت شهری توجه به موضوع سایبری بسیار مهم است و همه در معرض این حملات هستیم و باید با آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: ما نمایندگان هر استان در شورای‌عالی استان‌ها هستیم و باید قدرت اعمال سیاست‌های این شورا را در استان‌ها داشته باشیم، احکام صادرشده برای اعضا و نمایندگی آنها از جانب رییس شورای‌عالی استان‌ها برای همین موضوع است.

 

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: حساسیت رسانه‌های خارجی به این مراسم و حجم واکنش‌ها به این بیانات، نشان می‌دهد ایشان مهم‌ترین مواضع خود را در این مراسم ابراز می‌کنند و عمل به هفت توصیه رهبر معظم انقلاب که بیان کردند، واجب قطعی است.

 

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: سخنان رهبر معظم انقلاب، مبنی بر تلاش دشمنان برای خالی‌کردن انقلاب از محتوا و واژگون کردن حقیقت انقلاب، جلوگیری از کم‌رنگ‌شدن نام و یاد امام (ره)، نفوذ در آرمان‌های انقلاب و کشور، افشاکردن جنگ روانی دشمن، حساسیت به ایمان مردم، جلوگیری از القای این موضوع غلط که انقلاب به بن‌بست رسیده‌ است، باید نصب العین ما باشد و همه به آن عمل کنیم.

 

سروری تصریح کرد: خلق ادبیات جدید از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب است و ایشان معنای جدیدی از واژه ارتجاع مطرح کردند و فرمودند، ارتجاع به معنای غرب‌گرایی و تبعیت از سبک زندگی غربی و تابع سیاست‌های غرب شدن است.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به ما مسوولان است و باید پاسخگو باشیم و خودمان را خرج انقلاب کنیم نه انقلاب خرج ما شود. ما نباید بگذاریم مردم احساس کنند در بن‌بست قرار دارند چرا که این موضوع باعث ناامیدی می‌شود و زمینه پذیرش القای دشمنان را فراهم می‌کند.

 

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه شوراها باید تبلور این حرف امام (ره) باشند که مردم ولی‌نعمت مسوولان هستند، گفت: ما نباید بگذاریم دشمنان، انقلاب را از محتوا تخلیه کنند، نباید اجازه دهیم اشرافی‌گری در میان مدیران رواج پیدا کند.

 

کارگروه مخصوص مدیریت شهری تشکیل شود

در ادامه این جلسه سروری با بیان اینکه رییس قوه قضاییه پیشنهاد کرد یک کارگروه مخصوص مدیریت شهری تشکیل شود تا مسایل و مشکلات مربوط به شوراها و شهرداری به طور ویژه پیگیری و برطرف شود، گفت: ما می‌توانیم با استفاده از نمایندگان کارگروه‌های تشکیل دهیم تا موضوعات پیگیر شود، شورای عالی استان ها کارهای زیادی می تواند با مشارکت با دستگاه قضا انجام دهد.

 

وی یادآور شد: نکته مهمی که وجود دارد این است که قرار شد یک کارگروه ویژه با اعضای شورای اسلامی و مسوولان قضایی برای حل‌وفصل مشکلات پیش‌آمده در محاکم قضایی برای استان‌ها تشکیل شود، اگر با قوه قضاییه به یک تفاهمی برسیم ۹۰ درصد مشکلات حل می‌شود و احکامی که در محاکم قضایی صادر می شود پیش از قطعی شدن برطرف می شود.

 

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: برای نمونه در استان قم با همکاری شورای اسلامی استان و شهر قم و دستگاه قضا بسیاری از احکام علیه شورا پیش از صدور حل‌وفصل می‌شد و این اقدام فقط در یک مورد رقم هزار میلیارد تومان برای شهر قم آورده داشت و از خسارت به شهر جلوگیری کرد.

https://hoorkhabar.ir/705588کپی شد!
69
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.