مدیریت مصرف برق توسط شهروندان، پاشنه‌آشیل صنایع است

هورنیوز – امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، از کاهش تولید ۱۳ هزار مگاواتی برق کشور خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته شرکت فولاد خوزستان به منظور پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های شهری، از اواسط اردیبهشت ماه‌ تا پایان شهریور ماه، با محدودیت‌های برقی مواجه شد که پیامد این محدودیت‌ها، از دست رفتن ۶۰۰ هزار تن تولید به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان بود.

 

وی در ادامه افزود: پیش‌بینی مصرف برق امسال ۶۶ هزار مگاوات شده است که با توجه به ظرفیت تولید ۵۳ هزار مگاواتی، با کسری ۱۳ هزار مگاوات تولید برق مواجه هستیم. از این میزان مصرف، سهم مصارف خانگی ۵۱ درصد و صنایع ۱۸ درصد را به خود اختصاص داده که از سهم صنایع، تنها ۱۰ درصد مصرف صنعت فولاد است.

 

ابراهیمی از شروع محدودیت‌های برقی در هفته جاری خبر داد و گفت: محدودیت‌های برقی فولاد خوزستان از ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و با توجه به تداوم محدودیت‌ها تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود ۴۴۰ هزار تن تولید برنامه‌ریزی شده، معادل ۴۵ روز تولید از دست برود. این میزان تولید هفت‌ هزار میلیارد تومان درآمد فولاد خوزستان را شامل می‌شود. تداوم چنین شرایطی، پایداری تولید و گردش چرخ صنعت را با چالش‌ جدی مواجه می‌کند.

 

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان از شهروندان خوزستانی خواست در اصلاح الگوی مصرف یاری‌رسان صنعت فولاد باشند و خاطرنشان کرد: پایداری تولید صنایع به رونق کسب‌وکار در منطقه و کشور منجر می‌شود. هر یک از شهروندان می‌توانند با اصلاح الگوی مصرف، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف و خاموش کردن چراغ‌های اضافه، در کاهش خاموشی شهری و صنایع سهیم باشند.

https://hoorkhabar.ir/705949کپی شد!
21
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.