۶۰ هزار شغل طی سال جاری در استان برنامه ریزی شد

هورنیوزصادق خلیلیان در جلسه توسعه اشتغال بر پایه زیست‌بوم ملی که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، معاون سیاسی اجتماعی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در سالن نشست های حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بنا شد در این جلسه برنامه اشتغال زیست‌بوم ملی براساس برنامه آمایش سرزمینی تنظیم و به صورت ملی دنبال شود که می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه اشتغال بهره‌مند شویم.

 

او گفت: طی سال گذشته قرار بود ۱۹ هزار شغل در استان ایجاد شود ولی از این میزان فراتر و ۲۲ هزار شغل ایجاد شد. همچنین طبق برنامه‌ سال جاری در سطح ملی، ایجاد ۶۰ هزار شغل در استان تعیین شده که لازمه آن هماهنگی بین دستگاه‌ها است.

 

استاندار خوزستان افزود: ظرفیت‌های خوبی در استان شامل نخیلات، شیلات و صنایع مرتبط با کشاورزی وجود دارد که اولویت ما بوده و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را دنبال خواهیم کرد.

 

خلیلیان بیان کرد: صنایع مرتبط با زنجیره پایین دست پتروشیمی و نفت و گاز ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان براساس برنامه آمایش سرزمینی آن را دنبال کرد و حمایت از آن‌ها برنامه ما است.

 

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: صنایعی وجود دارد که سرمایه‌گذاری در آن‌ها انجام ولی نیمه فعال و یا غیرفعال هستند که باید آن‌ها را فعال کنیم چرا که راه میانبری برای توسعه اشتغال است. امروز نیز هماهنگی‌های لازم آن انجام شد که در شهرک‌های صنعتی می‌توان آن را دنبال کرد.

 

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه صنایع کوچکی در استان وجود دارد که تجهیزهای صنایع بزرگ را تامین و حامیان صنایع بزرگ هستند، افزود: بعضی مواقع روابط اداری و ساز و کارها به گونه‌ای طراحی شده که صنایع بزرگ نیازهای خود را از خارج استان خریداری و صنایع کوچک مورد حمایت قرار نمی‌گیرند که در این خصوص مقرر شد در جلسه‌ای با صنایع بزرگ به عنوان مسوولیت‌های اجتماعی، صنایع کوچک را مورد حمایت قرار داده و نیازهای خود را از درون استان تامین کنند.

https://hoorkhabar.ir/705103کپی شد!
38
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.