دومین روز نمایشگاه نفت با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

هورنیوز – امروز شنبه(۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) در دومین روز بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تفاهم نامه ای با موارد الحاقیه پروژه‌های تخصصی در حوزه های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال، تهیه مدل پیشرفته ژئوفیزیکی مخزن در میدان آغاجاری با ارزش بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال و شناسایی منشاء نفت های سطحی و ارائه راهکار برای جلوگیری از نشت نفت میدان آغاجاری با ارزش ۲۶۸ میلیارد ریال با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، و رئیس پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

 

همچنین در تفاهم نامه ای دیگر فی مابین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت لوله گستر اسفراین، به منظور رفع نیاز لوله های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز و بومی سازی آنها با توسعه کمی و کیفی محصولات تولید شرکت لوله گستر اسفراین قرارداد همکاری امضا شد.

پیاده سازی طرح کیفی یکپارچه شرکت لوله گستر اسفراین و رویه بازرسی مورد تایید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای خرید لوله‌های مورد نیاز طرح نگهداشت و افزایش تولید، همکاری و مشارکت فنی طرفین به منظور توسعه کمی و کیفی محصولات تولیدی شرکت لوله گستر اسفراین، ایجاد نوآوری در تولیدات شرکت لوله گستر اسفراین، ارتقاء تجهیزات آزمایشگاهی، تعیین نقشه راه و استخراج مشخصات فنی و همچنین همکاری های تحقیقاتی، پژوهشی و مشاوره ای از جمله مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

 

توسعه تحقیقات تحول آفرین و فناورانه با هدف بومی سازی و تجاری سازی اقلام راهبردی و تحریمی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تفاهم نامه دیگر این شرکت با پارک فناوری پردیس بود.

توسعه دانش فنی و فناوری های مورد تقاضای شرکت، بومی سازی اقلام و راهبردی و تحریمی شرکت، هدایت نظام یافته دستاوردهای پژوهشی و فناوری به سمت تجاری نمودن، حمایت از فرصت های نوآورانه و فناورانه در حوزه تکمیل زنجیره ارزش شرکت و تدوین راه فناوری و نوآوری برای شرکت، را می توان به عنوان مهمترین موارد این تفاهم نامه برشمرد.

 

در سویی دیگر دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست هم اندیشی با تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های دانش بنیان و پژوهشی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی کشور گفت: شرکت های دانش بنیان سرمایه بزرگ کشور محسوب می شود.

 

وی در این نشست با تاکید بر اینکه مناطق نفتخیز جنوب در کنار اعضای این انجمن قرار دارد گفت: امروز شرکت های دانش بنیان سرمایه بزرگ کشور محسوب می شود و صنعت نفت به کمک چنین ظرفیت با ارزشی نیاز دارد تا در آینده ای نزدیک به دستاوردهای بیشتری در حوزه صنعت نفت دست پیدا کند.

دانشی به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تقسیم کار بین صنعت نفت و شرکت های دانش بنیان می تواند بخش مهم و قابل توجهی از چالش ها در زمینه بهره وری در این صنعت را کاهش دهد.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه عبور از خام فروشی امروز به یکی از اولویت های مهم تولید نفت تبدیل شده است گفت: به همین منظور، همکاری و همگرایی بیشتر بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت خام کشور و شرکت های دانش بنیان ضروری است.

 

وی ذر بخشی دیگر اظهار کرد: سرمایه گذاری در توسعه میادین، توسعه مخازن گازی مستقل، جلوگیری از گازسوزی و جمع آوری گازهای مشعل علاوه بر بازسازی و نوسازی تأسیسات فرآیندی از اولویت های اصلی مناطق نفتخیز جنوب است که عملی شدن آن منوط به توسعه تعامل و تسهیم دانش با دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات صنعت نفت می باشد.

 

دانشی  با اشاره به افزایش حداکثری حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: با توجه به ظرفیت های بالای علمی موجود در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، این تعامل و همکاری ها نتایج قابل قبول تری به دنبال داشته و موجبات پایداری تولید را فراهم می آورد.

 

همچنین با حضور مهرداد کاهکش مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این نمایشگاه، زمینه عقد پنج قرارداد با شرکت های دانش بنیان داخلی برای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، فراهم شد.

 

همچنین تفاهم نامه ای ۲ساله مابین شرکت مناطق نفتخیز جنوب با نفت و گاز اروندان نیز امضا شد.

تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرآیندی، خدمات فنی سرچاهی و درون چاهی، خدمات حفاری و بهره جویی از دکل های تعمیراتی، خدمات آزمایشگاهی، مطالعات زمین شناسی و مخزنی، خدمات بازرسی فنی و حفاظت از خوردگی فلزات، مطالعات مهندسی و طراحی تاسیسات، خدمات آموزشی و خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و همکاری های تحقیقاتی، خدمات رفاهی، فرهنگی و پشتیبانی از اهم موضوع های این موافقت نامه به شمار می آیند.

 

در قراردادی دیگر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با انعقاد تفاهم­نامه ای به ارزش ۴۹۵ میلیارد ریال، دو مجموعه فراورش سیار(MOT) ساخت داخل را برای استفاده در عملیات تولید به کار می‌­گیرد.

هدف از انعقاد این تفاهم­نامه، جلوگیری از سوزاندن نفت چاه‌های تحت راهبری شرکت های بهره برداری نفت و گاز کارون و مسجدسلیمان است. مدت پیمان این دو مجموعه فراورش سیار ۳۰ ماه است که با شرکت صنایع نفت امین سازه سورنا به امضا رسید.

 

در سویی دیگر این شرکت با انعقاد قراردادی به ارزش ۴۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، ۱۸ هزار تُن پودر باریت را از تولیدکننده پودرهای میکرونیزه معدنی تأمین می­کند.

گفتی ست پودر باریت به عنوان ماده ای برای افزایش وزن در گل حفاری و سیالات در صنایع اکتشاف نفت و گاز است. این ماده را بصورت پودر به گل حفاری اضافه می کنند تا دانسیته گل روی مته حفاری را افزایش دهد و درنتیجه مانع از فوران چاه شود.

https://hoorkhabar.ir/704965کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.