بازداشت ۱۰ نفر به دلیل اخلال در نظم عمومی در شادگان/ آلودگی هوا در جنوب و غرب کشور صدها نفر را روانه بیمارستان کرد/ پرداخت ۶۶ درصد از مطالبات کشاورزان خوزستانی/ مدیریت بحران استان در خصوص وقوع گرد و خاک اخطار صادر کرد

بسته ویژه خبری«هورنیوز» روزانه سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری خوزستان، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که توصیه می کنیم خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی این استان و… انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار این خطه دست خواهند یافت.

 

تولید ۴۷۵ هزار تن شکر در کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: تولید ۴۷۵ هزار تن شکر در کشت و صنعت حکیم فارابی با توجه به شرایط خشکسالی و بحران آب حاکم بر خوزستان، رقمی قابل قبول است.

 

وی افزود: این مجموعه، بزرگترین کارخانه تولید شکر در خاورمیانه محسوب می‌شود، بطوریکه ماهانه ۶۰ هزار تن شکر تولید و در بازار استان خوزستان و مازاد آن را در سایر استان‌های کشور توزیع می‌کند.

 

آلودگی هوا در جنوب و غرب کشور صدها نفر را روانه بیمارستان کرد

در ادامه تشدید آلودگی هوا در نیمه غربی کشور، خبرها حاکی است که صدها نفر در دو روز گذشته با علائم بیماری‌های تنفسی روانه بیمارستان‌ها شده‌اند. تنها در یک شیفت کاری در روز دوشنبه بیش از ۴۰۰ نفر در استان خوزستان به دلیل آسیب دیدن از آلودگی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این باره گفت: درپی وقوع پدیده ریزگردها در استان خوزستان، روز دوشنبه (ازساعت ۸ تا ۱۸) تعداد ۴۱۲ بیمار دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه و تحت مراقبت قرار گرفتند.

 

برگزاری موفقیت آمیز اولین عملیات امداد و نجات غار در خوزستان

عبدالرضا سپهری رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی امداد و نجات غار در اهواز، اظهارکرد: این دوره آموزشی با حضور پیمان یاوری مربی بین المللی، ریس کمیته غارنوردی کشور و از مسئولان تیم های عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور به مدت ۳ روز برگزار شد که در انتها عملیات امداد و نجات مصدوم در چاه غار چلویر بخش سوسن شهرستان ایذه توسط تیم غارنوردی استان خوزستان در روز جمعه  ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ اجرا شد.

 

مرز تجاری شلمچه بسته شد

نادر عمیدزاده فرماندار ویژه خرمشهر اظهار داشت: مرز تجاری شلمچه به مناسبت عید فطر امروز و چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه بسته است.

 

تیراندازی مرگبار در مراسم ختمی در اهواز 

دو شب گذشته در مراسم سالگرد عزاداری متوفی در منطقه شهرک اهواز شهر اهواز در پی رسم غلطی تیراندازی، چند تیر از اسلحه جنگی توسط شخصی که سلاح از دستش رها شده شلیک، و بر اثر این حادثه دونفر با اصابت گلوله کشته شدند.

 

سرهنگ حسین نژاد رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در این خصوص اظهار کرد: در پی این تیراندازی که منجر به قتل ۲ نفر در شهرستان اهواز شده بود، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

 

بازدید جمعی از مسئولان از ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان

مسعود فلاحی فرماندار اهواز روز دوشنبه به منظور بررسی وضعیت آمادگی برگزاری مسابقه فوتبال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین تیم‌های فولاد خوزستان – گل گهر سیرجان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران به همراه جمعی از مسوولان از ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان (فولاد آرنا) بازدید کرد.

 

زمین چمن، تونل‌های ضد عفونی، جایگاه‌های ویژه و جایگاه تماشاگران، ورودی جداگانه بازیکنان، جایگاه ویژه خبرنگاران، رختکن ها، پارکینگ، ورودی و خروجی‌های تماشاگران و محل کنترل بلیت از جمله بخش‌هایی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت. این مسابقه چهارشنبه شب ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان (فولادآرنا) برگزار می‌شود.

 

افزایش ۳۰ درصدی صادرات صنایع شیر ایران

علی اصغرمحمدپور مدیر عامل صنایع شیر ایران از افزایش ۳۰ درصدی صادرات صنایع شیر ایران از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: صنایع شیر ایران برنامه رو به رشدی برای افزایش صادرات محصولات لبنی به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه برای امسال تدوین کرده است.

 

محمدپور همچنین به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه خطوط تولید در پگاه خوزستان اشاره کرد و گفت پگاه خوزستان با تنوع قومیتی شاغل در آن یکی از شرکت های شاخص صنایع شیر ایران است.

 

صدور نخستین سند تک برگ اراضی کشاورزی خوزستان در مسجدسلیمان

آبتین طاهری مدیر جهاد کشاورزی مسجد سلیمان بیان کرد: نخستین سندحدنگار اراضی کشاورزی در راستای اجرای تفاهم نامه به شماره ۹۹/۳۳۲۳ در فرودین سال ۹۹ بین سرپرست وقت وزارت جهاد کشاورزی، معاون رئیس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در روستای محمدآباد گلگیر تحت پلاک ۳۶  اصلی بخش یک صادر شد.

 

پیش‌بینی رگبار و گرد و خاک برای خوزستان

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: امروز وزش بادها به ویژه در مناطق غربی و جنوب غربی متوسط همراه با تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود و احتمال وقوع غبار در این مناطق وجود دارد.

 

وی افزود: از اوایل وقت فردا تا اواخر روز شنبه با عبور موجی ضعیف، رگبارهای پراکنده و احتمال رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات و وزش بادهای متوسط همراه با تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

 

برنامه‌های شیلات خوزستان جهت سازگاری با شرایط کم آبی

بهرام گندمی رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان اداره کل شیلات خوزستان اظهار کرد: برنامه ها و سیاست های اداره کل شیلات خوزستان در کوتاه مدت شامل روان سازی بیمه محصولات آبزی پروری، استمهال تسهیلات بانکی و ارائه کمک های بلاعوض، آموزش و اطلاع رسانی، تسهیلات مکانیزاسیون و برق دار کردن مزارع می شود.

 

مدیریت بحران خوزستان در خصوص وقوع گرد و خاک اخطار صادر کرد

بر اساس این اخطار تأثیر امواج متوالی گرد و خاک عراقی ابتدا بر مناطق شمال غرب، غرب و سپس مناطق مرکزی و سایر مناطق استان از اوایل وقت پنجشنبه  ۱۵ اردیبهشت ماه جاری تا اواخر وقت جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری  مورد انتظار است.

 

توده گرد و غبار ناشی از کانون های عراق از یکشنبه شب گذشته وارد خوزستان شد و بیشتر شهرهای استان را درگیر کرد. غلظت این گرد و غبار در اهواز و برخی شهرهای خوزستان به بیش از ۳۰ برابر حدمجاز رسید و تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه های خوزستان را به دنبال داشت.

 

پرداخت ۶۶ درصد از مطالبات کشاورزان خوزستانی

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: با سرعت گرفتن پرداخت مطالبات کشاورزان، تاکنون ۶۶درصد طلب گندمکاران و ۵۱درصد مطالبات کلزاکاران خوزستانی به حساب آنان واریز شده است.

 

وی بیان کرد: سهم عمده مطالبات کشاورزان گندم کار به حساب آنان واریز شد اما به دلیل شروع برداشت و خرید گندم و کلزا در سایر استان‌های دیگر، پرداخت وجه برخی کشاورزان خوزستانی با تاخیر روبه رو شده ولی با تامین اعتبار جدید، وجه کشاورزان باقی مانده نیز به زودی به حساب آنان واریز خواهد شد.

 

نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات گلخانه‌ای و مشاغل خانگی در دزفول گشایش یافت

علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول در آیین گشایش این نمایشگاه گلخانه‌ای اظهارداشت: به مناسبت عید فطر نخستین نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات گلخانه‌ای و مشاغل خانگی دزفول در شهر گلخانه‌ای دزفول افتتاح شده است.

 

این نمایشگاه از ۱۳ الی ۱۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۳ برای بازدید عموم مردم برقرار است.

 

بازداشت ۱۰ نفر به دلیل اخلال در نظم عمومی در شادگان

جمال صالح زاده سرپرست فرمانداری شادگان گفت: این افراد به بهانه عید سعید فطر با پرتاب مواد محترقه و ایجاد مزاحمت موجب سلب آسایش شهروندان شده که از سوی ماموران انتظامی و امنیتی شناسایی و بازداشت شدند.

https://hoorkhabar.ir/704627کپی شد!
58
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.