چند توصیه برای مصرف و نگهداری مکمل‌های غذایی

بهتر است مکمل‌های آهن، روی، سلنیوم، مس، گلوکزآمین، رویال ژلی، کورکومین (زردچوبه)، جینجیر (زنجبیل)، سینامون (دارچین)، سویا و جنسینگ در روز و قبل از وعده غذایی مصرف شوند.
کد خبر : 704596
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
چند توصیه برای مصرف و نگهداری مکمل‌های غذایی

هورنیوز – دکتر آناهیتا منصوری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به بهترین زمان برای مصرف انواع مکمل‌های تغذیه‌ای اظهار کرد: بهتر است مکمل‌های آهن، روی، سلنیوم، مس، گلوکزآمین، رویال ژلی، کورکومین (زردچوبه)، جینجیر (زنجبیل)، سینامون (دارچین)، سویا و جنسینگ در روز و قبل از وعده غذایی مصرف شوند. انواع ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، مولتی ویتامین‌ها، ویتامین E، مخمر آبجو، کوآنزیم Q، ید و منگنز نیز باید در روز و بعد از وعده غذایی مصرف شوند. بهتر است ویتامین D، ویتامین A، ویتامینK، کلسیم، منیزیم، کروم و امگا ۳ شب و بعد از وعده غذایی مصرف شوند.

 

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: البته اگر متخصص تغذیه نحوه مصرف این مکمل‌ها را به گونه دیگری تعیین کند، به دلایل دیگری از جمله عدم تداخل جذب مکمل‌ها است و باید بر اساس گفته‌های وی مکمل‌ها مصرف شوند. محل مناسب برای نگهداری مکمل‌های غذایی جایی است که در معرض نور خورشید و همچنین مرطوب و گرم نباشد. نیازی به نگهداری مکمل‌ها در یخچال نیست، البته آشپزخانه نیز به دلیل اینکه معمولا گرم و مرطوب است جای مناسبی برای نگهداری مکمل‌ها نمی‌باشد، بنابراین بهترین محل برای نگهداری مکمل‌های غذایی، اتاق خواب یا دفتر کار است.

ارسال به تلگرام
کانال خبری هورنیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

*

code