پیوست فرهنگی مورد توجه پروژه ها قرار می گیرد/ بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بودجه مسئولیت‌های اجتماعی به استان اختصاص داده شد/ ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید و فروش داشته ایم

هورنیوز – علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شنبه شب دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) شهرک نفت برگزار شد، در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت گفت: در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به خوزستان چیزی در حدود ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در رابطه با پروژه های مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی به استان اختصاص داده شد. وظیفه ما تامین اعتبار است که انجام شده و این مسئولان استانی هستند که باید تلاش کنند این اعتبار تخصیص یافته را هزینه کنند.

 

وی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی هستیم که احساس وجود نفت در زندگی مردم مناطق نفتخیز پررنگ ترشود، اظهار کرد: بدون همکاری و همیاری مسئولان استانی کاری از پیش نخواهد رفت، وقتی که با تخصیص اعتبار کاری انجام نمی‌شود باید مشکل را جای دیگری رصد کرد.

 

دانشی افزود: نگاه ما با قبلی‌ها متفاوت و بنا را بر همکاری گذاشته‌ایم که یک نمونه آن پرداخت دیون شهرداری‌های حوزه فعالیت مناطق به ویژه شهرداری اهواز است. آخرین سندی هم که سال گذشته امضا کرده‌ایم کمک ۶۰ میلیارد تومانی به شهرداری اهواز بوده که بنا شد در زیرساخت‌ها آن را هزینه کنند و به زودی تعداد قابل ملاحظه‌ای اتوبوس نو وارد ناوگان ترابری شهرداری اهواز خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه آیا همه مشکلات از صنعت نفت است و دیگر صنایع آلودگی ندارند اظهار کرد: صنعت نفت در مسئولیت‌های اجتماعی حضور پررنگی دارد و در شرایط کرونا در بخش تامین تجهیزات تنفسی و دیگر اقلام مورد نیاز به بیمارستان‌های خوزستان کمک کرد و در آبرسانی به غیزاینه و زلزله اندیکا نیز حضور پررنگی داشته است.

 

دانشی با اشاره به تاثیرات ریزگردها در استان افزود: مناطق نفتخیز جنوب در راستای مبارزه با ریزگردها کمک به طرح بیابیان‌زدایی ۲۰۰ هزار هکتاری را در دست برنامه دارد و همچنین در سال گذشته موفق به نهال‌کاری ۲۰ هزار اصله درخت شد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مناطق نفتخیز جنوب بین ۷۵ تا ۸۰ درصد تولید نفت کشور در حوزه جغرافیایی ۶ استان را بر عهده دارد، تصریح کرد: اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات و خطوط لوله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ۲۰۰ میلیون دلار به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش یافته تا شرایط تولید نفت کشور پایدار بماند.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به فعالیت‌های این شرکت برای افزایش تولید نفت خاطرنشان‌کرد: از دی ماه سال گذشته فعالیت‌های لازم آغاز شد تا به ظرفیت تولید نفت در پیش از تحریم‌ها برسیم و در اسفندماه سال ۱۴۰۰ این شرایط محقق شده است.

 

این مقام مسئول گفت: در همین راستا فروش و تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نسبت به سال گذشته ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

 

وی در بخشی دیگر ضمن تاکید بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های نفتی، گفت: صنعت نفت در خوزستان ریشه دارد و پیوست‌های فرهنگی در اجرای پروژه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد لذا تلاش می‌شود با تدوین سندی راهبردی، پروژه‌های صنعت نفت از پیوست‌های فرهنگی برخوردار شوند.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اقدامات این شرکت برای حمایت از سازندگان داخلی گفت: استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی ساخت و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت همواره مورد توجه این شرکت بوده و در این راستا لازم است شهرک‌های صنعتی در استان خوزستان با نیاز صنعت نفت، ظرفیت‌سازی کند و مناطق نفتخیز جنوب نیز آماده همکاری است.

 

دانشی در پایان درباره پیشرفت پروژه‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن توضیح داد: این طرح در دولت گذشته فرآیند خوبی نداشت و پیمانکاران آن فاقد توانایی لازم برای اجرای این طرح بودن لذا با آغاز دولت سیزدهم، ساماندهی تعهدات و قراردادهای این طرح در دستور کار قرار گرفت.

 

خبرنگار: حسام الدین شیخی

https://hoorkhabar.ir/704553کپی شد!
57
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.