تزریق دز چهارم واکسن به گروههای هدف در خوزستان/ کاهش توزیع بنزین سوپر در منطقه اهواز/ خرمشهر در زمینه اشتغال، معیشت، عمران و خدمات شهری به توجه نیاز دارد/ رشد ۱۲ درصدی جابجایی کالاهای اساسی از بندرامام/ افزایش اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب

بسته ویژه خبری«هورنیوز» روزانه سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری خوزستان، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که توصیه می کنیم خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی این استان و… انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار این خطه دست خواهند یافت.

 

رشد ۱۲ درصدی جابجایی کالاهای اساسی از بندرامام

فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از رشد ۱۲.۶ درصدی جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) در فروردین ماه امسال خبر داد.

 

غزیعلی بیان کرد: همچنین در فروردین امسال ۳ میلیون و ۷ هزار تن کالا توسط ۱۵۹ هزار دستگاه کامیون از مبادی استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

 

شرکت خمیرمایه و الکل رازی صادرکننده برتر استانی شد

شهرام فرحمند مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی با اشاره به فعالیت‌های جاری این شرکت گفت: ۳۶ میلیون لیتر الکل در سال، ۱۲ هزار تن خمیرمایه در سال و ۷ هزار و ۵۰۰ تن گاز دی‌اکسید کربن در سال تولید می‌کنیم. همچنین پروژه تغلیظ ویناس به روش تبخیر مصنوعی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به عنوان یک پروژه سبز دوستدار محیط‌ زیست و مبتنی بر اقتصاد دانش‌ بنیان و در راستای تحقق دغدغه‌ها و تعهدات محیط‌زیستی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

افزایش اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب

علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات و خطوط لوله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ۲۰۰ میلیون دلار به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش یافته تا شرایط تولید نفت کشور پایدار بماند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت برای افزایش تولید نفت خاطرنشان‌کرد: از دی ماه سال گذشته فعالیت‌های لازم آغاز شد تا به ظرفیت تولید نفت در پیش از تحریم‌ها برسیم و در اسفندماه سال ۱۴۰۰ این شرایط محقق شده است.

 

۱۲۰ گرم طلای غیراستاندارد در اهواز توقیف شد

علی داودی سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت:۱۲۰ گرم طلای غیر استاندارد و فاقد کد استاندارد در بازرسی کارشناسان این اداره کل در بازار طلای اهواز شناسایی و توقیف شد.

 

داودی با اشاره به رعایت درج اختصاری کد شناسایی استاندارد بر روی طلا بیان کرد : مصنوعات طلا دارای استاندارد ملی ایران به شماره ۲۱۳۲ است که این استاندارد اجباری بوده و تمامی تولید کنندگان موظفند الزامات آن را در تولید مصنوعات طلا از جمله استفاده از عیار رسمی کشور و حک کد شناسایی استاندارد بر مصنوعات طلا رعایت کنند.

 

بیشترین میزان بارندگی خوزستان در دشت سوسن ایذه ثبت شد

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته خوزستان در دشت سوسن ایذه ثبت شد.

 

وی افزود: از یکم تا ۱۱ اردیبهشت امسال میزان بارش باران در حسینیه ۱۴.۹، آبادان ۱۲.۲، کشاورزی اهواز ۸.۵، بستان ۷.۸، لالی ۶.۵، گتوند ۶.۲، دزفول ۵.۳، شوش ۵.۲، شوشتر ۴.۹، ایذه ۴.۳، اهواز چهار، دهدز ۳.۸، امیدیه سه، مسجدسلیمان و بندر ماهشهر ۲.۸، آغاجاری ۲، بهبهان ۱.۶ و شادگان یک میلیمتر ثبت شد.

 

تکمیل خانه معلم مطالبه فرهنگیان دزفول

محمدحسن پرآور رئیس شورای اسلامی شهر دزفول امروز در نشست علنی شورای شهر دزفول گفت: مطالبه عامه فرهنگیان به ویژه معلمان تکمیل خانه معلم است که سال‌ها به صورت نیمه تمام باقی مانده و به یک محل متروکه تبدیل شده است.

 

وی از سرپرست آموزش و پرورش دزفول خواست مکانی در شان معلمان و فرهنگیان فراهم کنند و اگر تکمیل این مکان نیازمند حمایت شورا و شهرداری است آمادگی لازم وجود دارد.

 

تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی در مدارس رامشیر

رحیم صالحی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش رامشیر از تجهیز و آماده سازی ۷ آزمایشگاه تخصصی در مدارس متوسطه شهرستان خبر داد.

 

وی آزمایشگاه هر مدرسه را دریچه‌ای به سوی دانایی و توانایی دانست و افزود: این طرح با هدف کیفیت بخشی به دانش، مهارت عملی و تجربی دانش آموزان و آموزش مفاهیم آزمایشگاهی در مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان اجرایی خواهد شد.

 

خرمشهر در زمینه اشتغال، معیشت، عمران و خدمات شهری به توجه نیاز دارد

حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و به الطاف الهی، بسیجیان، ارتش و نیروهای مسلح حماسه فتح خرمشهر خلق شد اما بعد از آزادی خرمشهر در دوران بازسازی و پس از آن اسیر بی‌تدبیرها شدیم.

 

وی افزود: تقاضای مردم خرمشهر از مسئولان این است که پروژه هایی که اعلام می کنند در وقت مقرر خود به بهره‌برداری برسانند، برخی از پروژه هایی که سال گذشته قول بهره برداری آنها در سوم خرداد امسال داده شد تاکنون تکمیل نشده و این زیبنده مسئولان نیست.

 

راه انداری نخستین بیمارستان دامپزشکی خوزستان در شوشتر

سیدمرتضی قریشی رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: نخستین بیمارستان دامپزشکی خوزستان برای ارایه خدمات بهتر به دامداران شوشتر در این شهرستان راه‌اندازی شد.

 

وی ادامه داد: در این مرکز کلیه خدمات دامپزشکی اعم معاینه، درمان، تزریقات و جراحی دام سنگین، سبک، طیور و آبزیان، سونوگرافی، آزمایشگاهی، واکسیناسیون و داروخانه به دامداران متقاضی ارایه می‌شود.

 

تزریق دز چهارم واکسن به گروههای هدف در خوزستان

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برای افراد بالای ۸۰ سال که بیش از ۴ ماه از تزریق سوم آن‌ها گذشته باشد و همچنین کادر بهداشت و درمان که به طور مستقیم با بیماران مواجه هستند در صورتی که بین ۴ تا ۶ ماه از دو سوم از گذشته است، تزریق دز چهارم واکسن کرونا توصیه می‌شود.

 

بازدید نماینده ولی فقیه از مرزبانی اروند

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان با قدردانی از پاسداران و مرزبانان گفت: اگر امروز در امنیت و آرامش به سر می بریم این را مدیون تلاش و از خود گذشتگی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در مرزهای آبی و خاکی هستیم.

 

کاهش توزیع بنزین سوپر در منطقه اهواز

نعمت الله نجفی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز در این خصوص گفت: میزان بنزین سوپر توزیع شده در منطقه اهواز در سال ۱۴۰۰ بیش از۶ میلیون لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به میزان۵ میلیون لیتر کاهش داشته است.

 

نجفی افزود: تفاوت بنزین سوپر با معمولی در عدد اکتان آن بوده که این عدد در بنزین معمولی حداقل ۸۷, بنزین یورو چهار حداقل ۹۱ و در بنزین سوپر حداقل ۹۵  است.

 

نخستین ایستگاه کارگری استان خوزستان در دزفول افتتاح شد

علی علی نژاد رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی دزفول گفت: طبق مصوبه شورای اشتغال شهرستان دزفول در سال ۹۸، راه اندازی ایستگاه کارگری جهت جلوگیری از تجمع کارگران، ساماندهی کارگران میدانی و فصلی و تکریم آنها در دستور کار قرار  گرفت که اکنون یک ایستگاه با همکاری شهرداری، شورای شهر و محوریت فرمانداری در  دزفول افتتاح شد.

 

علی نژاد با بیان اینکه طبق همین مصوبه، ایستگاه های دیگری نیز در میدان یعقوب لیث، میدان حاج مرادی و روبه روی حسینیه ثاراله دزفول راه اندازی می شوند، گفت: افرادی که نیازمند کارگر خدماتی و صنعت ساختمانی هستند می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

 

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های خوزستان

محمدجواد اشرفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود توده گرد و غبار با غلظت نسبتا زیاد، با تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا و تایید استاندار ویژه خوزستان، همه مقاطع تحصیلی، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های استان، فردا دوشنبه به علت وقوع گرد و خاک تعطیل هستند.

 

وی افزود: همچنین اداره‌های استان به جز ارگان‌ها و سازمان‌های امدادی از جمله آتش نشانی، اورژانس و… فعالیت خود را با ۲ ساعت تاخیر آغاز خواهند کرد.

https://hoorkhabar.ir/704563کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.