هشدار افزایش موارد ابتلا به سرخک در خوزستان/ کار دادن به اتباع خارجی غیرمجاز پیگرد قانونی دارد/ بیمه سلامت استان ۹۰ درصد هزینه‌ تعرفه ناباروری را پرداخت می‌کند/ مسئولانی که دستور ستاد کرونا را اجرا نکنند، با دادگاه طرف می‌شوند

بسته ویژه خبری«هورنیوز» روزانه سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری خوزستان، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که توصیه می کنیم خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی این استان و… انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار این خطه دست خواهند یافت.

 

ضرورت کشت محصولات جایگزین شلتوک در خرمشهر

شاکر احمدیان معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: اگر ممنوعیت کشت شلتوک در این شهرستان با جدیت دنبال نشود، حدود سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی در روستاها دچار خشکسالی می شوند.

 

احمدیان افزود: کنجد، صیفی جات، کشت های علوفه ای، سبزی کاری و میانه کاری درکنار توسعه نخیلات جایگزین های مناسبی برای کشت شلتوک است.

 

هشدار افزایش موارد ابتلا به سرخک در خوزستان

دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مردم خوزستان خواست به دلیل همه گیری بیماری سرخک در کشورهای همسایه و احتمال بروز مواردی از بیماری در کشورمان، در صورت مشاهده تب و بثورات جلدی یا همان دانه های قرمز پوستی، در افراد به ویژه در کودکان، از انجام درمان‌های خانگی خودداری کرده و بدون از دست دادن فرصت، به نزدیک ترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت یا مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

 

کشاورزان شمال خوزستان از کشت هرگونه محصول بهاره و تابستانه خودداری کنند

با توجه به ابلاغ نشدن قطعی وضعیت کشت‌های بهاره و تابستانه از عموم کشاورزان مالک یا مستاجر شبکه آبیاری دز اکیدا درخواست می‌شود تا تعیین تکلیف الگوی کشت مصوب و سهمیه تخصیصی آب از کشت هرگونه محصول جدید بهاره یا تابستانه خودداری کنند.

 

کار دادن به اتباع خارجی غیرمجاز پیگرد قانونی دارد

علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: اتباع خارجی غیرمجاز مسائل امنیتی و بهداشتی به وجود آورده و کار را از کارگران بومی می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: جمعی از اتباع خارجی غیرمجاز ساکن دزفول به علت مشکلات ایجاد شده در سرویس‌های ۸۰ یا ۹۰ نفره دیپورت شدند.

 

بیمه سلامت خوزستان ۹۰درصد هزینه‌ تعرفه ناباروری را پرداخت می‌کند

دکتر محمدرضا رضایی سرپرست بیمه سلامت خوزستان افزود:هزینه‌های ناباروری در سه مرحله درسال با ارایه مستندات در بخش خسارات متفرقه در اداره بیمه سلامت خوزستان و اداره‌های تابع در شهرستان‌ها قابل پرداخت است.

 

وی با بیان اینکه خانم های نابارور زیر۳۵ سال پس از یک سال تلاش برای باروری و خانم های بالای ۳۵ سال پس از ۶ ماه از گذشت ناباروری می‌توانند هزینه انجام شده را از بیمه سلامت مطالبه کنند گفت: هزینه های ناباروری شامل بانوان زیر ۴۵سال خواهد بود.

 

بهره برداری از سیستم فیلتراسیون شرکت پانیا پرتو کهربا اندیمشک

محمد جواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مجموعه محیط زیست با تعامل و همراهی که با صنایع داشت اجازه داد هم چرخ صنعت بچرخد و هم مسائل محیط زیستی با مدیریت مجموعه برطرف گردد.

 

وی افزود: طرح سیستم غبار گیر (فیلتراسیون) شرکت پانیا پرتو کهربا اندیمشک با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیون دلار هزینه ارزی و ۸۰ میلیارد تومان هزینه ریالی راه اندازی شد.

 

ضرب الاجل سه ماهه برای تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی خوزستان

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ظرف سه ماه آینده باید کالاهایی که احکام آنها چه در دادگاه و چه در سازمان تعزیزات صادر شده است، تعیین تکلیف و از انبارها خارج شوند.

 

وی افزود: کالاهای متعددی از سنوات گذشته در این انبارها موجود است که تعیین تکلیف نشده‌اند. به همین منظور ضرب العجلی تعیین شده تا نهادهای مسئول اعم از تعزیرات حکومتی و یا مراجع قضایی که پرونده‌ها در آنجا مفتوح است، هرچه سریعتر و در مهلت زمانی مقرر به وظایفشان در این خصوص عمل کنند و احکام را برای اجرا به سازمان اموال تملیکی ارسال کنند.

 

افزایش ۱۳ درصدی اهدای خون در خوزستان در شب‌های قدر

علی فیضی مدیرکل انتقال خون خوزستان از اهدای ۲ هزار و ۲۶۶ واحد خون از سوی مردم در شب‌های قدر امسال خبر داد.

 

به گفته او اهوازی‌ها با اهدای ۷۸۶ واحد بیشترین اهدای خون در این شب‌ها را داشتند؛ البته جمعیت این شهر از شهر‌های دیگر بیشتر است که در این آمار تاثیرگذار بوده است.

 

مدیریت بحران خوزستان نسبت به شرایط جوی استان هشدار نارنجی صادر کرد

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با توجه به هشدار روز جاری هواشناسی استان درخصوص تداوم تأثیرات سامانه بارشی همراه بـا بـالا بودن ضرایب ناپایداری، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

 

براساس این هشدار، انجام تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید، صاعقه و گرد و خاک همرفتی، احتیاط در صعود به ارتفاعات و پرهیز از سفرهای غیرضروری توصیه شده است.

 

ظرفیت‌ خوبی برای صلح و سازش پرونده‌های قضایی در خوزستان وجود دارد

علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی برای صلح و سازش در خوزستان وجود دارد گفت: جهت توسعه و ترویج این فرهنگ خداپسندانه باید از سفیران صلح و همیاران شورا که افرادی متنفذ و دارای جایگاه مردمی هستند برای مختومه کردن پرونده ها استفاده کرد.

 

وی اظهار داشت: حل و فصل پرونده ها و منتهی کردن آنها به صلح و سازش از راهبردهای اساسی قوه قضائیه در استفاده بهینه از ظرفیت شورای حل اختلاف است.

 

کشف ۲۵ دستگاه مایتر قاچاق در اهواز

سرهنگ کیومرث کشوری سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز گفت: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، ماموران کلانتری ۲۸ اهواز با کار اطلاعاتی از فعالیت یک نفر که با مقاصد سودجویانه اقدام به راه‌اندازی غیرقانونی مزرعه تولید ارز دیجیتال در یک باب منزل مسکونی کرده بود، مطلع شدند.

 

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی تجهیزات کشف شده را بالغ بر ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

توضیحات آموزش و پرورش خوزستان در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان یک مدرسه در اهواز

بابک نوری‌زاده مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان گفت: روز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه انتشار یک گاز ناشناخته در محل دبستان دخترانه رهنما واقع در شهرک نفت اهواز سبب مسمومیت پنج دانش‌آموز و ۲ معلم شد که  این افراد بلافاصله به نزدیکترین مرکز درمانی ارجاع شدند و خدمات درمانی لازم را نیز دریافت کردند و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته حال این افراد نیز مساعد است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به انتشار گاز در محیط مدرسه سایر دانش‌آموزان این آموزشگاه نیز جهت اطمینان از وضعیت سلامتی به بیمارستان مرجع جهت انجام آزمایشات تشخیصی ارجاع شدند که خوشبختانه بر اساس اقدامات انجام شده مورد خاصی از مسمومیت در سایر دانش‌آموزان گزارش نشد.

 

افزایش ۷۵ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرک خوزستان در سال ۱۴۰۰

براساس بررسی‌های صورت گرفته درآمد گمرکات خوزستان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش داشته است. طی سال ۱۳۹۹ مجموع درآمد گمرک خوزستان حدود سه میلیارد تومان بوده است.

 

گفتنی است که صادرات کالای غیر نفتی در گمرکات خوزستان در سال ۱۴۰۰ به وزن ۱۷ میلیون و ۳۵۲ هزار  و ۷۷۸ تن به ارزش برابر شش میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزشی ۷۵ درصد افزایش داشته است.

 

مسئولانی که دستور ستاد کرونا را اجرا نکنند، با دادگاه طرف می‌شوند

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در نشست کارگروه مدیریت پسماند که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر جمع‌آوری پسماندهای بیمارستان‌های سینا و رازی اهواز توسط شهرداری اهواز اظهار کرد: جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها و دیگر مراکز طبی تشخیصی بسیار مهم و به سلامت جامعه مرتبط است بنابراین موظف به جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی هستیم.

 

وی با تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه افزود: منصب‌ها، ملک شخصی کسی نیست؛ برخی از مسئولان حاکمیتی به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و برخی به صورت غیر مستقیم. تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا لازم‌الاجرا است و اگر کسی دستور را اجرایی نکند، با دادگاه و دادستانی طرف خواهد بود. اگر هم مشکلاتی وجود دارد باید نامه‌نگاری انجام و برای رفع مشکل، تلاش شود.

 

احداث سد مارون جلگه خوزستان را می خشکاند

محمدطلا مظلومی آبرزگه در مورد تبعات احداث سد مارون در خوزستان گفت: احداث سد مارون، سازندگی دیگری از جنس نابودی محیط زیست برای جلگه رو به خشکیده خوزستان را به ارمغان می‌آورد، این نخستین بار نیست که خوزستان قربانی طرح‌های غیر کارشناسی انتقال آب شده است، اگر مرورى به گذشته داشته باشیم براى اولین بار در سال ٨٢ با انتقال آب مرگ تدریجی در خوزستان با امضای متولیان امر در دستور کار قرار گرفت.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احداث سد مارون با اقدامات و برنامه‌های پیش بینی نشده و غیر کارشناسی بدون مجوز سازمان محیط زیست شکل گرفته است؛ قطعا تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت. سیاست‌هاى نادرست آبى و انتقال آب، خشکی نخیلات، شدت گیری ریزگردها در کانون و خشکی کامل هورالعظیم از جمله اتفاقاتی است که در سایه این سازندگى رخ خواهد داد و بی شک مرگ خوزستان را به همراه خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/704344کپی شد!
131
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.