استاندار پاسخگو باشد

به گزارش هورنیوز، امروز برای چندمین مرتبه در ماههای اخیر، اهواز و برخی شهرهای استان وضعیت نامناسب و بنابر شاخص های جوی “وضعیتی خطرناک” را سپری کردند. آلودگی هوا در اهواز بیش از ۲۲ برابر حد مجاز اعلام شده است اما هیچ تصمیمی برای تعطیلی مدارس و ادارات گرفته نشده و مدیریت استان در نوعی سردرگمی و حواس پرتی به سر می برد.

 

نه تنها تصمیمی برای تعطیلی گرفته نشده بلکه خبری از خدمات اولیه در سطح شهر برای کمک به شهروندانی که در معرض گرد و غبار هستند نیست و اقدامی برای اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در مواجهه با این شرایط صورت نمی گیرد.

 

اینکه آلودگی هوا بیش از ۲۲ برابر حد مجاز باشد و هیچ تصمیمی گرفته نشود تقریبا در ده بیست سال گذشته اگر نگوییم بی سابقه، قطعا کم سابقه بوده است. اساسا مقررات موجود از جمله قانون هوای پاک و آئین نامه اجرایی آن شاخص های آلودگی هوا برای تعطیلی اضطراری را تعیین نموده و بر همین اساس اهواز و بسیاری از شهرهای استان بطور قطعی واجد شرایط تعطیلی هستند اما معلوم نیست در حالی که سلامت مردم در معرض خطر قرار گرفته مسئولان استان پشت درهای بسته مشغول بحث و بررسی راجب چه موضوعی هستند؟ متاسفانه در این شرایط و وضعیت های مشابه قبلی، استاندار خوزستان برخلاف استانداران پیشین سکوت نموده و کسی پاسخگوی افکار عمومی نیست.

 

لذا لازم است استاندار خوزستان برای صیانت از اعتبار دولت سیزدهم در استان ضمن اصلاح وضع کنونی در تصمیم گیری های مدیریتی، نسبت به پاسخگویی صریح و سریع به رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی اقدام نماید و مردم را از سردرگمی و نگرانی و درمعرض خطر قرارگرفتن نجات بدهد.

 

در پایان باید عنوان شود اگر مدیریت استان در این دولت، در همین حد تعطیلی ها هم اختیارات ندارد آنرا روشن و شفاف با مردم در میان بگذارد و اگر دارد و از آن استفاده نمی کند باید مسئولیت آنرا پذیرفته و ضمن عذرخواهی و دلجویی از مردم، این رویه را اصلاح و تغییر دهد.

https://hoorkhabar.ir/704291کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.