راهپیمایی روز قدس باید در کنار حضور میدانی مردم مورد توجه قرار گیرد

هورنیوز – حجت‌الاسلام علیرضا قربانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ظهر امروز (یکشنبه ۴ اردیبهشت) در اولین نشست خبری اتاق فکر شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان با موضوع روز قدس، با تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی اجرای مراسم‌های ملی، مذهبی، انقلابی و راهپیمایی‌ها در طول سال و مناسبت‌های مختلف و هماهنگ‌کننده میان ۲۱ دستگاه اجرایی است.

 

وی به نقش مؤثر رسانه‌ها در تبیین واقعیت‌ها اشاره کرد و افزود: امروز یکی از واقعیت‌های جوامع پیشرفته توجه به رسانه‌ها و فضای مجازی است که ما هم وظیفه داریم ارتباط دوسویه‌ای با رسانه‌ها داشته باشیم و بستر اطلاع‌رسانی را در قالب تقوا و چارچوب‌های انقلابی فراهم و حرکت روبه رشدی را در عرصه رسانه شاهد باشیم.

 

حجت‌الاسلام قربانی روز قدس را یکی از ابتکارات امام راحل در دفاع از ملت مظلوم فلسطین دانست و اضافه کرد: امام خمینی (ره) از همان ابتدای انقلاب، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس معرفی کردند و فرمودند روز قدس روز اسلام است و امروز وقتی به ۴۳ سال سابقه راهپیمایی روز قدس نگاه می‌کنیم می‌بینیم این ابتکار امام تاثیرگذار بوده و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر روز قدس تاکید کرد و ادامه داد: در استان خوزستان ستاد استانی و شهرستانی روز قدس تشکیل و دستگاه‌های مرتبط با برنامه‌ریزی و تقسیم کار پیگیر برگزاری راهپیمایی مردمی با اجرای برنامه‌های متنوع هستند.

 

او با اشاره به اینکه باید مردمی بودن راهپیمایی روز قدس حفظ شود و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی نیز شرایط حضور میدانی مردم را فراهم کنند گفت: رکن اول در راهپیمایی مساله حضور مردمی و رکن دوم بحث تنوع است که باید تلاش شود برنامه‌هایی جذاب با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برگزار شود.

 

همچمنین در بخش دیگری حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه هیچ مسئولی نباید حریم امن داشته باشد اظهار کرد: هر کس باید در حوزه مسئولیت خود پاسخگو باشد و نباید از این پاسخگویی و مطالبه‌گری ناراحت باشد بلکه باید نسبت به این موضوع خاضع باشیم.

 

وی با اشاره به جزیره‌ای کار کردن دستگاه‌های فرهنگی اضافه کرد: جزیره‌ای کار کردن به روحیات برمی‌گردد و نه تنها در کشور ما بلکه در کل دنیا کارها تا حدود زیادی قائم به شخص است و روحیات شخص در کیفیت انجام وظایف اثرگذار است.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده تصریح کرد: در کشور ما برای هم‌افزایی حرکت‌های فرهنگی زیرساخت‌های کافی وجود دارد اما ضعف در روحیات افراد و موانعی است که در این زمینه ایجاد می‌شود؛ همچنین تجربه‌های ناموفق در برخی هم‌افزایی‌ها نیز به عدم ادامه آن تاثیرگذار است.

 

وی در خصوص نقشه فرهنگی استان عنوان کرد: نقشه فرهنگی خوزستان تابع نقشه فرهنگی کل کشور است؛ جلساتی برای اصلاح ساختار فرهنگی کشور در سراسر کشور با حضور فعالان، بزرگان و ایده‌پردازان از جمله در استان ما به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل شد که نتایج این جلسات و نظرات گردآوری و به شورای انقلاب فرهنگی منعکس شدکه امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه صورت گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه مسئله فرهنگ در خوزستان با مسائل مختلفی عجین شده که برخی از آنها ناشی از تبعیض‌ها و برخی واقعیت‌ها است ابراز کرد: مردم خوزستان هنوز درگیر نیازهای اولیه زندگی همچون آب شرب هستند؛ امنیت عمومی، کنترل بازار، تفاوت قیمت‌ها در نقاط مختلف، ولنگاری و رها شدگی در برخی کارها، حاشیه‌نشینی، ریزگردها و … از دیگر مسائل هستند که باعث آشفتگی ذهن مردم استان شده و همین مسائل در کاهش و کم اثر بودن فعالیت‌های فرهنگی در استان اثرگذار است.

 

لازم به ذکر است، راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در شهرستان اهواز با حضور اقشار مختلف مردم روز (جمعه ۹ اردیبهشت) ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد جزایری واقع در خیابان امام خمینی غربی آغاز و تا مصلای مهدیه امام خمینی واقع در اتوبان آیت‌الله بهبهانی ادامه خواهد داشت.

 

https://hoorkhabar.ir/704276کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.