مدیر برنامه ریزی نت فولاد اکسین: کاهش توقفات و افزایش آماده بکاری اولویت اصلی ماست

هورنیوز – ابراهیم کاووسی مدیر واحد برنامه ریزی و بازرسی در تشریح اهم اقدامات انجام شده و دستاوردهای این واحد گفت: از جمله اقدامات شاخص این واحد طی سالهای گذشته مربوط به تعمیرات سالیانه خط تولید بوده که برنامه ریزی آن در مدیریت برنامه ریزی نت و بازرسی فنی انجام گردید، در همین راستا می توان به تشکیل کمیته راهبری جهت تعیین زمان شروع و پایان تعمیرات اساسی، برگزاری جلسات تخصصی تعمیرات اساسی جهت تهیه فعالیت های تعمیراتی، تهیه لیست قطعات یدکی و مواد مصرفی مورد نیاز در تعمیرات اساسی و ارسال به واحد سفارشات، تهیه شرح خدمات فعالتهای برون سپاری، تهیه دستورالعمل های فنی جهت اجرای فعالیت های پیش بینی شده در تعمیرات اساسی، پیگیری انعقاد قرارداد فعالیت های برون سپاری شده، انتخاب پیمانکار و تجهیزکارگاه می باشد.

مدیر واحد برنامه ریزی و نت در ادامه نیز به پروژه ایریسا اشاره کرد و افزود: پس از راه اندازی ماژول تعمیرات نرم افزار ایریسا اقدام به انجام اصلاحات و ایجاد گزارشات مورد نیاز گردید و تعداد ۱۱۶ درخواست در سیستم برای انجام اصلاحات در ماژول تعمیرات ثبت گردید. همچنین در سال ۱۴۰۰ ماژول تحلیل خرابی نرم افزار ایریسا راه اندازی گردید.

وی همچنین تحلیل خرابی (RCA) از دیگر اقدامات این واحد برشمرد و افزود: هدف از اجرای این رویه (RCA)، تحلیل علل ریشه ای وقوع عیوب و حوادث و تعیین راهکارهایی در جهت جلوگیری از تکرار مجدد آنها، کاهش شدت اثر و یا ردیابی زود هنگام عیوب می باشد.

ابراهیم کاووسی گفت: بهینه سازی فعالیت های پیشگیرانه (PMO)، تهیه گزارشات روزانه و ماهیانه ساعت توقفات و آماده بکاری خط تولید، برگزاری جلسات تعمیرات هفتگی، گزارش واحد قطعات و پشتیبانی، گزارش واحد بازرسی فنی، گزارش عملکرد واحد پایش وضعیت از دیگر اقدامات این واحد می باشد.

مدیر واحد برنامه ریزی و نت شرکت در ادامه به برنامه های پیش روی آن واحد اشاره کرد و گفت: اهم برنامه های پیش روی این واحد در سال ۱۴۰۱ تعمیرات سالیانه شامل راه اندازی ماژول پایش وضعیت نرم افزار ایریسا CBM، تکمیل تجهیزات سخت افزاری پایش وضعیت، توسعه فعالیت های پایش وضعیت به درصد بالاتری از تجهیزات و ماشین آلات در جهت کاهش توقفات و افزایش آماده بکاری می باشد.

وی افزود همچنین برنامه پیش بینی شده مدیریت برنامه ریزی و بازرسی جهت ۳ سال آینده را بر شمرد و گفت: اجرای RCM برای ۵ دستگاه اصلی خط تولید شامل استند، کوره، هات لولر، دیواید و تریم، اصلاح و بهبود PM های دستگاه های حیاتی خط تولید (PMO)، تکمیل کدگذاری موقعیتی تجهیزات و قطعات تعمیر پذیر خطوط تولید و اتصال به کدینگ ماهیاتی کالا و برگزاری دوره های آموزشی جهت آشنایی با نسل چهارم نگهداری تعمیرات (بر مبنای هوش مصنوعی) از آن جمله می باشد.

https://hoorkhabar.ir/704280کپی شد!
35