دیدار شهردار اهواز با رئیس کل دادگستری استان خوزستان

هورنیوز – رضا امینی شهردار اهواز در این دیدار با اشاره به مشکلات عدیده موجود در این شهر گفت: اهواز یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور است که به لحاظ هویت شهری دروازه ورود تشیع به ایران و دفاع مقدس و پایه های علمی تشیع و از افتخارات جهان تشیع بوده و هست. قدمت بیش از ۸۰۰ ساله این شهر در خوزستان اهمیت این کلانشهر را بیش از پیش بیشتر کرده است.

 

وی اظهار کرد: در شهر اهواز از لحاظ وسعت سومین شهر و از نظر جمعیت هشتمین کلانشهر کشور است که متاسفانه مشکلات زیادی در بافت‌های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی آن وجود دارد و همین موضوع موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

 

شهردار اهواز با اشاره به سرانه عمرانی هر شهروند اهوازی که یک بیستم دیگر شهرهاست تصریح کرد: بیش از سیصد وظیفه در شرح وظایف شهرداریها تعیین شده است که این طیف عملیات هایی که بر عهده این نهاد خدمتگزار محول شده بسیار متنوع و گسترده است و بنده با سابقه بیش از دو دهه در مدیریت شهری اصفهان امروز با اشراف کامل به این وظایف و محدودیت های موجود در شهر اهواز پا به میدان گذاشته تا با تلاش و همت اعضای محترم شورا تمام توان خود را در جهت رفع این کم و کاستی ها بگذارم و در جهت رفع این مشکلات اقدامات شایسته ای انجام دهم.

 

شهردار اهواز در جهت سالم سازی سیستم خدمات شهری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اظهار کرد: یک آسیب جدی که از ادوار گذشته تا به امروز در بدنه شهرداری وجود دارد تعداد نیروهای مازاد غیر متخصص است که کار را برای مدیریت شهری سخت نموده است. در اکثر کلان‌شهرهای کشور ۳۰ درصد منابع عمومی و درآمدهای شهرداری صرف هزینه های جاری می شود و ۷۰ درصد صرف هزینه‌های عمرانی و زیربنایی می‌شود در حالی که در خوزستان این موضوع کاملاً برعکس است و ۷۰ درصد درآمدها صرف هزینه های جاری می شود و همین موضوع باعث شده شهر به لحاظ زیست محیطی و عمرانی دچار نارسایی شود.

 

امینی در پایان وجود دکه های غیر مجاز، ذبح غیر بهداشتی دام در معابر عمومی به صورت غیرقانونی را تهدیدی علیه بهداشت عمومی دانست و از دستگاه قضا و دیگر نهادهای ذیربط خواست تا به منظور ساماندهی و نظم به امور شهری به کمک شهرداری بشتابند.

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

با کاهش تولید پسماند، شهری پاکیزه و زیبا خلق کنیم.

https://hoorkhabar.ir/703991کپی شد!
124
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.