ظرفیت‌های خوزستان می تواند موجب درخشش فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در منطقه باشد

هورنیوز – محمد مهدی اسماعیلی امروز در پایان سفر دو روزه خود به خوزستان اظهار داشت: هدف از این سفر حضور در سفر راهیان نور و صحبت با کاروان‌های حاضر بود در آن‌جا مشکلاتی مشاهده شد که بناست با پیگیری‌های لازم حل شوند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود مجموعه‌های مهم در شهر اهواز عنوان داشت: این مجموعه‌ها باید به زودی راه‌اندازی شوند، برخی از آن‌ها مانند خانه هنرمندان مشکلاتی را دارند که باید حل شود.

 

اسماعیلی از تخصیص اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها خبرداد و بیان داشت:مبالغی به بازسازی و تکمیل کتابخانه‌های عمومی اختصاص یافت همچنین زائرسرایی که در بستان وجود دارد از اهمیت فوق العاده بالایی برای ما برخوردار است و باید به زودی افتتاح شود، این زائرسرا مشکلات حقوقی داشت که در وزارتخانه با همکاری استاندار خوزستان پیگیر حل مشکلات این زائرسرا خواهیم بود.

 

وی افزود: استان خوزستان، استانی راهبردی برای کشور است و دارای سابقه چندین هزار ساله در حوزه فرهنگ و هنر می‌باشد، بنابراین حق این را دارد که به عنوان مرکز فعال برای ارائه تصویر مطلوب از فرهنگ و هنر در منطقه بدرخشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: ظرفیت‌های موجود در خوزستان این قدرت را به فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی می‌دهد که درخشش بالایی را در منطقه داشته باشد، همجواری خوزستان با کشورهای عرب زبان منطقه فرصت بسیار خوبی است که ما از این فرصت در دوره جدید برای ارتقا و تعاملات مشترک با کشورهای مسلمان مجاور استفاده خواهیم کرد و الگوی جدید فرهنگی و هنری را در خوزستان برای ایفای مسئولیت بزرگ انجام خواهیم داد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته وارد خوزستان شد، امروز نیز با حضور بر سر مزار مرحوم حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی در حرم علی بن مهزیار اهوازی، نسبت به مقام شامخ این عالم برجسته ادای احترام کرد. همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان، و بازدید از محل اسکان راهیان نور، و بررسی مسایل و مشکلات کاروان‌های راهیان نور به استان خوزستان از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خوزستان است.

 

اسماعیلی شامگاه گذشته با حضور در یادمان شهدای هویزه در غرب خوزستان نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

https://hoorkhabar.ir/703520کپی شد!
112
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.