ویروس نوترکیبی از دلتا و امیکرون

هورنیوز – به گفته سازمان بهداشت جهانی(WHO)، ترکیبی از سویه‌های امیکرون و دلتا به عنوان یک ویروس نوترکیب شناخته می‌شود، با اعلام ماریاون کخوف، یکی از مدیران سازمان بهداشت جهانی، دانشمندان از این ترکیب جدید مطلع هستند که مشخص شد ترکیبی از دلتا AY.۴ و امیکرون BA.۱ ناشی می‌شود، اگرچه موارد بسیار نادری از ابتلا به این نوترکیب وجود دارد.

 

ماریاون کخوف ادامه داد: با توجه به این که تغییرات و جهش‌ها در امیکرون به شدت زیاد است تشخیص این نوترکیب‌ها برای محققان، دانشمندان، متخصصان بهداشت عمومی و افرادی که روی ژنوم مطالعه می‌کنند، بسیار ساده تر خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: هیچ تغییری در اپیدمیولوژی با این نوترکیب اتفاق نیفتاده است هیچ تغییری در شدت ملاحظه نکردیم اما تحقیقات زیادی در حال انجام است متاسفانه ما انتظار داریم نوترکیب‌ها را مشاهده کنیم، این‌ها همان ویروس‌هایی هستند که با گذر زمان تغییر می‌کنند.

 

سازمان بهداشت جهانی به علت فعالیت گروه مشاوره فنی خود بر تکامل ویروس از این موضوع با خبر بوده و امروز بر آن نظارت دارد. بنابراین الزامی است که ما آزمایش کنیم و به توالی‌یابی ادامه دهیم تا بتوانیم نمایش جغرافیایی خوبی از توالی‌یابی این ویروس در سراسر جهان داشته باشیم، بنابراین سیستم‌هایی که برای نظارت، آزمایش و توالی‌یابی تعریف شده، تقویت خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/703446کپی شد!
58
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.