بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان در مورد انتصاب مدیرعامل جدید سازمان آب و برق

هورنیوز – در متن این بیانیه آمده است: ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به عموم مردم استان خوزستان خصوصا جامعه ولایتمدار کشاورزان استان به اطلاع می رساند در پی انتصاب مدیرعامل جدید سازمان آب و برق، شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان موضع رسمی خود را به شرح ذیل اعلام می کند:

 

۱- طبق قوانین مترقی جمهوری اسلامی ایران، تشکلهای صنفی رسمی کشور تنها نمایندگان قانونی کشاورزان می باشند و مکلف و موظف به دفاع از منافع و حقوق حقه کشاورزان هستند.

 

۲- در بین سازمانهای دولتی، دو سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی بطور مستقیم وبه شکلی حیاتی با زندگی و معیشت کشاورزان استان مرتبطند و هر گونه سوء مدیریت یا ضعف مدیریت خصوصا در سازمان آب و برق بیش از آنکه برای دولت زیانبار باشد عواقب جبران ناپذیری برای زندگی و معیشت کشاورزان خواهد داشت. لذا حساسیت و دغدغه اینکه چه کسی در راس این دو سازمان باشد یا نباشد از سوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان بعنوان نماینده ۱۸۷۰۰۰ تولیدکننده عضو خود، امری معقول، منطقی و مشروع است.

 

۳- خشکسالی های پی در پی و بحران کم آبی در سنوات گذشته و تبعات امنیتی و سیاسی آن باعث شده عملا مدیریت بحران خشکسالی بدون حضور و همکاری تشکلها غیر ممکن باشد و در سال آینده نیز متاسفانه در برخی حوضه ها خصوصا کرخه استان با بحران خشکسالی مواجهیم که بدون حضور قوی میدانی تشکلهای کشاورزی، اتفاقاتی دهها بار ناگوارتر از تابستان پارسال در حوضه کرخه محتمل است. پس معقول تر بود وزارت نیرو مدیرعاملی را برگزیند که اولا متخصص و صاحب تجربه عملی کافی و درخشان در مسائل توزیع آب و کشاورزی و خشکسالی و آگاه به مسائل اجتماعی باشد و ثانیا نزد جامعه کشاورزان، شناخته شده و مورد پذیرش باشد.

 

۴- برای مردم استان خوزستان موضوع طرح های انتقال آب همیشه یک دغدغه و موضوع احساسی بوده و هست ولی برای ما کشاورزان موضوع انتقال آب یعنی بیکاری، فقر، گرسنگی و نابودی لذا سوگیری و موضع عملی شخص مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تیم حامی طرحهای انتقال آب در مرکز بسیار مهم و حیاتی است. چرا که آمار و ارقام مصارف و منابع و نیازهای آبی استان که به تهران اعلام می شود، پایه اجرا یا عدم اجرای طرح های انتقال آب خواهد بود.

 

النهایه: شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان در اجرای وظایف خطیر خود در دفاع از حقوق اعضاء خود به دلایل ذیل:
الف: عدم سوابق اجرایی عملی کافی، مفید و شاخص در حوضه های مرتبط با توزیع آب و خشکسالی بعنوان مهمترین زمینه بحران برای کشاورزان و سازمان در تابستان آینده.

 

ب: دغدغه های جدی تشکلهای کشاورزی استان از دوستی و نزدیکی و مودت بسیار زیاد مدیرعامل منصوب شده با حامیان طرح های انتقال آب خصوصا با حاج رسولیها، مبدع و مغز متفکر طرح های انتقال آب.

 

ج: و در آخر بدلیل عدم آشنایی وی با مدیریت اجتماعی و عدم سابقه مدیریت بحران و خصوصا عدم اعتقاد او به کشاورز محوری در حوضه مدیریت و حفاظت از منابع آب و همچنین روحیه مدیریتی غیر مشارکتی با جامعه هدف و تشکلهای کشاورزی و بطور متقابل عدم مقبولیت ایشان نزد کشاورزان و تشکلهای کشاورزی که قطعا تبعات جبران ناپذیری در مدیریت بحران های خشکسالی آینده خواهد داشت، شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان خوزستان از انتصاب جناب آقای صدریان فر بعنوان مدیرعامل سازمان آب و برق علیرغم احترام به شخصیت فردی ایشان بعنوان مدیری متدین، پاکدست و متعهد؛ نگران و ناخشنود است و به نمایندگی از ۱۸۷۰۰۰ کشاورز خوزستانی و قریب ۱/۵ میلیون نفر خانواده های آنها رسما از ایشان درخواست می کند از پذیرش این سمت خودداری نموده تا فردی که بتواند استان را از بحرانهای آب عبور دهد قبول مسئولیت کند.

 

قطعا آقای صدریان فر بعنوان یک فرزند ارزشمند خوزستان، صلاحیت و شایستگی تصدی مقامات به مراتب رفیع تر در ستاد وزارت نیرو را دارد. اما در صورت عدم اجابت این دعوت، شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان چناچه قبلا در مورد انتصاب بدون هماهنگی روسای سازمانهای آب و برق و جهاد کشاورزی هشدار داده بود، در اولین جلسه مجمع عمومی روئسای تشکلهای صنفی کشاورزان سراسر استان که در روز شنبه ۲۷ فروردین خواهد بود، موضوع تحریم کامل و قطع تمام همکاریهای ۱۷ ساله فی مابین را به شور خواهد گذاشت و در صورت تصویب، از هر گونه همکاری خصوصا در عبور از بحران خشکسالی و کم آبی تابستان و پاییز آینده خودداری خواهد کرد.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

روابط عمومی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورری استان خوزستان

https://hoorkhabar.ir/703313کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.