آثار صدمات جنگ در شهرهای آبادان و خرمشهر باقی است

هورنیوز – حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان امروزدر حضور رئیس جمهور و در جمع اعضای کاروان‌های راهیان نور در یادمان شهدای گمنام شلمچه افزود: مردم شهرهای آبادان و خرمشهر با وجود آنکه رشادتها و جانفشانی‌های زیادی در جنگ انجام دادند ولی همچنان با مشکلات گوناگونی از جمله اشتغال و آب و فاضلاب مواجه هستند که رفع آن نیازمند رسیدگی از سوی دولت مردمی و انقلابی سیزده‌هم است.

 

وی افزود: استان خوزستان ظرفیت‌ ها و استعدادهای زیادی دربخش‌های مختلف اقتصادی دارد ولی هنوز از این پتانسیل‌ها به دلایل مختلف استفاده نشده است. وی از آیت الله رییسی خواست توجه ویژه‌ای به شهرستانهای آبادان و خرمشهر داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این موضع که توقع و انتظار مردم استان این است که عزیمت کاروان‌های اربعین حسینی از مرزهای استان تسهیل شود گفت: نیازاست با دولت عراق در این زمینه رایزنی و گفت‌وگو شود تا این دولت متعهد شود مسیرهای ورود به شهرهای مقدس عراق را همواره باز کند.

 

حجت الاسلام موسوی فرد همچنین خواستار حذف روادید برای زائران اربعین حسینی شد.

 

رئیس جمهور در پاسخ این درخواست امام جمعه اهواز گفت:دولت سیزدهم بر اساس وظیفه دینی و اخلاقی خود همه امکانات و تدابیر لازم را برای تسهیل سفر زائران اربعین به کار خواهد گرفت.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی از استاندار خوزستان، فرماندهی مرزبانی و سپاه خواست موضوع را به صورت ویژه دنبال کنند تا در حرکت میلیونی زائران اربعین حسینی از مرزهای خوزستان خللی ایجاد نشود.

 

رییس جمهور صبح امروز پس از ورود به خوزستان در جمع کارگران فولاد جهان آرا خرمشهر حضور یافت و با کارکنان این شرکت گفت‌وگو کرد. در این سفر استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان رئیس جمهور را همراهی می کنند. این سومین سفر آیت الله رئیسی به خوزستان است.

 

در ۲ سال گذشته اعضای کاروانهای راهیان نور به دلیل فراگیری کرونا موفق به حضور در یادمانهای دفاع مقدس نشده بودند و امسال پس از کاهش میزان ابتلای افراد، سفر کاروان‌های راهیان نور از سر گرفته شد.

 

https://hoorkhabar.ir/703276کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.