دستور برخورد قانونی با قانون شکنان اروندی صادر شد

هورنیوز – سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در سفر به آبادان و پس از بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان گفت: مشکلات واحد‌های صنعتی در منطقه آزاد اروند به نبود حکمرانی متمرکز در آبادان و خرمشهر بازمی گردد و با گزارش موضوع دوگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند ، رئیس جمهور دستور برخورد قاطع و قانونی با قانون شکنان را صادر کرده است.

 

به گفته این مسئول در منطقه آزاد اروند هر دستگاهی قوانین خاص خودش را دارد و همین مورد سبب چالش و ناهماهنگی میان مسئولان و تولیدکنندگان شده است.

 

او به وجود مشکلات زیر ساختی منطقه به شکل اساسی تاکید کرد و گفت: مردم اروند نشین از شرایط کنونی راضی نیستند و ادارات دولتی در انجام وظایف خدماتی کوتاهی می کنند در نتیجه بار کم کاری آنان بر دوش منطقه آزاد می افتد.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در خصوص اعمال نظر و قانون توسط ۲۷ نهاد و دستگاه بر مرز و روند صادرات و واردات در منطقه آزاد اروند گفت: هر مجموعه به صورت جزیره ای عمل می کند و این موضوع بازرگان و کارآفرینان را دچار مشکل جدی کرده است.

 

طبق قانون،به ویژه اصل ۶۵، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند باید متولی اصلی حاکمیت و ورود و خروج کالا در مرز و گمرکات باشد و سایر دستگاه‌ها باید با متولی اصلی هماهنگ باشند.

 

این مسئول در ابتدای سفر خود به استان خوزستان در شهر اهواز با حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در این استان دیدار داشت.

https://hoorkhabar.ir/703226کپی شد!
35
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.